چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر شما/ مشارکت طلاب جهادی در رزمایش همدلی و مواسات در سراسر کشور

حوزه/ امام جمعه دره‌شهر استان ایلام از شناسایی ۴ هزار خانواده محروم و آسیب‌دیده از کرونا در این منطقه به واسطه برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: تلاش بر این است که تا پایان ماه رمضان حداقل یک بار به همه این خانواده ها کمک شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت‌الاسلام محمدجواد قنبربیگی، امام جمعه دره‌شهر استان ایلام از شناسایی ۴ هزار خانواده محروم و آسیب‌دیده از کرونا در این منطقه به واسطه برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه خبر داد و اظهار داشت: موضوع شناسایی آسیب دیدگان از کرونا پیش از دستور رهبر معظم انقلاب در دستور کار ما قرار داشت، اما پس از نیمه شعبان کار را به شکل منظم و منسجم ادامه دادیم و به منظور جلب مشارکت ها جلساتی با خیران، ادارات و شرکت‌ها برگزار کردیم که در گام اول مبلغ ۳۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: به منظور جلب مشارکت خیران به صورت حضوری سراغ این عزیزان رفتیم و با خیرانی هم در تهران و دیگر شهرها ارتباط برقرار کردیم که در مجموع ۵۰۰ بسته غذایی تهیه و توزیع شد.

حجت‌الاسلام قنبربیگی از مشارکت فعال سپاه پاسداران و بنیاد برکت در رزمایش مواسات خبر داد و گفت: این دو نهاد در منطقه دره‌شهر ۳۰۰ بسته غذایی تهیه کردند که در دو مرحله بین محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا تقسیم شد، همچنین قرار است بنیاد برکت ۱۲۰۰ بسته غذایی دیگر هم به دره شهر ارسال کند.

امام جمعه دره شهر از تهیه ۴۰۰ کارت هدیه خبر داد و گفت: با کمک خیران و نهادها ۴۰۰ کارت هدیه هم تهیه شد که این کارت‌های هدیه بین کسانی که به دلیل شیوع کرونا کسب و کارشان دچار اختلال شده است توزیع شد. همچنین یک خیّر ۱۵۰ کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی در اختیار ما گذاشته بود که این کارت‌ها هم در اسرع وقت توزیع شد.

وی از مذاکره با اداره بازرگانی برای تهیه خواروبار برای سبدهای غذایی خبر داد و گفت: مبالغی که در ستاد نماز جمعه جمع شده بود، به همراه برخی کمک‌های دیگر با کمک اداره بازرگانی به سبد کالا تبدیل شد و شب ۱۹ ماه رمضان بین محرومان توزیع شد، البته در این زمینه قرار بود ابتدا به کسانی که تاکنون از کمیته امداد و بهزیستی کمکی دریافت نکردند، سبد اعطا شود.

حجت الاسلام قنبربیگی با بیان اینکه تلاش بر این است که تا پایان ماه رمضان حداقل یک بار به همه ۴ هزار خانواده شناسایی شده، کمک شود، گفت: مردم منطقه شرایط اقتصادی خوبی ندارند و خانواده های زیادی نیازمند کمک هستند، در این راستا روحانیون مساجد، هیئت امنای مساجد، معتمدان محله‌ها و پایگاه های مقاومت بسیج کمکهای خوبی در راستای شناسایی و توزیع داشتند که هنوز هم کار ادامه دارد و تلاش می‌کنیم بتوانیم حداقل یک بار تا پایان ماه رمضان به هر خانواده کمک رسانی کنیم.

وی، حضور روحانیت خصوصا ائمه جمعه را در برگزاری این رزمایش‌های به عنوان پلی میان مردم و مسئولان برشمرد و گفت: خوشبختانه مردم اعتماد خوبی به ائمه جمعه و روحانیت دارند و حضور آن‌ها در رأس کار خدمت‌رسانی بسیار مفید و مؤثر است و مردم را هم به انقلاب اسلامی دلگرم می‌کند، البته ائمه جمعه باید مراقب باشند در کارشان با دیگر نهادها تداخلی به وجود نیاید.

حجت الاسلام قنبربیگی، کمک‌رسانی به محرومان را در کل سال ضروری دانست و گفت: باید همان طور که ماه رمضان خود را برای خدمت رسانی به مردم آماده کردیم، در کل سال این آمادگی را حفظ کنیم زیرا موضوع رسیدگی به محرومان موضوعی است که ائمه جمعه با آن بسیار مواجه هستند و همواره مراجعه به دفاتر ائمه جمعه برای درخواست کمک وجود دارد. حال که ائمه جمعه در چنین حرکتی ورود جدی و گسترده داشتند بهتر است این کار ادامه پیدا کند و روی زمین گذاشته نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روحانی بیسواد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام این تصاویری که شما نشان دادید کار اصلی روحانیت نیست ضد عفونی کردن معابر عمومی کار آنها نیست آیا در زمان علمای سلف روحانیت این کار ها می کردند آیا روحانیون در ساحل مجری بازی می شدند یا مجری کودک می شدند اینها در شان روحانیت نیست ایا هدف ان است که با این کارها روحانیت ی که در پائین ترین گروه مرجع جوانان قرار گرفته به بالای این گروه بیاید برادران احتیاج به این کار ها نیست اگر روحانیت مجیز گو قدرت نبود و ازحق مردم در برابر زور گوئی های دولت دفاع می کرد شرایط به گونه دیگری بود