جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ انزجار تصویری از جنایات اسرائیل به همت بانوان هنرمند مکتب الزهرا(س)یزد

حوزه/مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا (س) میبد گفت:حمایت برخی از کشورهای اسلامی و عربی از معامله قرن خیانت به مسلمانان و مردم فلسطین است که نشان می دهد این کشورها دست نشانده آمریکا و  استکبار جهانی هستند و با این اقدام مسلمانی خود را زیر سؤال برده اند.

افسر قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان و گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار کرد: اهمیت قدس شریف برای مسلمانان به واسطه محل معراج پیامبر اسلام(ص) و قبله اول مسلمانان بر همه واضح و مشخص است. 

مدیر مؤسسه آموزش عالی حضرت زهرا (س) میبد با بیان این که اهمیت روز قدس با سه رویکرد عقلی، نقلی و عواطف انسانی قابل اثبات است، عنوان کرد: از لحاظ رویکرد عقلی، بررسی تاریخی اعمال قوم یهود از صدر اسلام تاکنون نشان می دهد این قوم قابل اعتماد به نفع اسلام و مسلمانان نبودند و تجربیات مسلمانان از رویارویی با یهود و  صهیونیسم خصوصا در دوران معاصر بسیار تلخ و ناگوار بوده است.

قاسمی افزود:  از نظر نقلی نیز روایات و آیات قرآن نشان می دهد که نه تنها اعتماد به یهودیان فایده ای نداشته است، بلکه ضررهای بسیاری هم متوجه اسلام کرده است و ضرب و شتم و به شهادت رساندن فلسطینی ها و اشغال منازل و مزارع آن ها در ادامه توطئه های یهودیان در نقض عهد و آزار و اذیت مسلمانان صدر اسلام است که به واقعه جنگ خیبر منتهی شد.  

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود «اگر مسلمانی فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به او پاسخ ندهد مسلمان نیست»؛ امروز نیز اگر برای نجات مسلمانان فلسطینی بپا نخیزیم باید به مسلمانی خود شک کنیم. 

مدیر موسسه آموزش عالی حضرت زهرا (س) میبد خاطرنشان کرد: از نظر عاطفی هم می توان گفت تمام انسان های روی زمین، فطرت پاک و بیداری دارند و از پلیدی و ظلم بیزار هستند و حتی قوانین حقوق بشر با عواطف انسانی همسو و سازگار است و در این میان هیچ انسان باوجدان و پاکی، پایمال شدن حقوق زنان و مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را بر نمی تابد.

قاسمی تصریح کرد: هر فرد مسلمان با توجه به آیات و روایات و تجربه تاریخی و پیشینه دشمنی های یهودیان علیه مسلمانان و با عواطف انسانی خود باید برای مسئله فلسطین و روز قدس اهمیت قائل شود و نقض حقوق بشر توسط صهیونیست ها را محکوم کند. 

وی گفت: حمایت برخی از کشورهای اسلامی و عربی از معامله قرن یک خیانت به مسلمانان و مردم فلسطین است که نشان می دهد این کشورها دست نشانده آمریکا و  استکبار جهانی هستند و با این اقدام مسلمانی خود را زیر سؤال برده اند و ما وظیفه داریم با اعلام انزجار از اشغال گری های صهیونیست ها از مردم فلسطین حمایت کنیم و امسال با توجه به عدم برگزاری راهپیمایی به دلیل شیوع بیماری کرونا، در فضای مجازی مشارکت بیشتری داریم.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha