جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه رسالت خواهران طلبه هم در ادامه رسالت پیامبران الهی بوده که همان تزکیه نفس است، گفت: برنامه های فرهنگی بر محور معارف قرآن و اهل بیت(ع) تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، بعد از ظهر امروز در نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران شیراز که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس برگزار شد، حضور خواهران در عرصه فرهنگی را به عنوان سرمایه کلان حوزه علمیه دانست و اظهار داشت: ضرورت مسائل فرهنگی در مدارس علمیه بیش تر از همه مسائل بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به ویژگی های طلاب پرداخت و افزود: اگر طلبه ای بخواهد یک عضو تاثیرگذار و یک مبلّغ خوب در جامعه باشد باید غمخوار و همدرد مردم بوده و در کنار آنها باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران، غایت رسالت پیامبران الهی را تهذیب و تزکیه و زدودن آلودگی ها از نفس برشمرد و گفت: رسالت خواهران طلبه هم در ادامه رسالت پیامبران الهی بوده که همان تزکیه نفس است و بدانیم یادگیری علوم و انجام مسائل فرهنگی بدون تزکیه نفس فایده ای ندارد.

 وی در ادامه خطاب به معاونین فرهنگی، خاطرنشان کرد: نخستین و مهم ترین مسئله ای که باید به آن توجه کرد ایجاد نظم  همراه با جدیت است که موجب تغییر و تأثیرگذاری در کارها می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین محمودی با بیان اینکه معاونین فرهنگی مدارس علمیه باید محور همدلی و عطوفت باشند، مطرح کرد: برنامه های فرهنگی باید بر محور معارف قرآن و اهل بیت(ع) تنظیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha