پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی

حوزه/ در پی شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر و قرار گرفتن در وضعیت هشدار، نماینده ولی فقیه در استان پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، در پی شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر و قرار گرفتن در وضعیت هشدار، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ وَ صَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ المَعْصُومین، سِیَّما بَقیَّةِ اللّهِ فِی الأَرَضینَ»

در اسلام حفظ سلامت خود و دیگران از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های صعب العلاج لازم و در برخی از موارد واجب بوده و عدم مراعات بهداشت شخصی و اجتماعی اگر منجر به بیماری شود مذموم و در برخی از مواقع حرام است.

در این شرایط سخت بیماری ویروس کرونا و شیوع فوق العاده آن در سطح جهان و ایران و اوج‌گیری آن در برخی از استان های ایران و آغاز در مرحله هشدار قرار گرفتن استان عزیز بوشهر، به همگان توصیه می نمایم که به حفظ سلامت خود، خانواده های محترم و جامعه گرانقدر استان توجه و عنایت ویژه نموده و تمامی دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا را مراعات نمایند و از سفرها و رفت و آمدها و دید و بازدیدهای غیر ضرور حتماً خودداری نموده و در محیط عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنند و از سفر به استان‌های دارای وضعیت قرمز و از پذیرش مهمان از آن استان‌ها موقتاً پرهیز و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

مراکز خرید، مراکز تجمع مردم مانند مصلاها و مساجدی که مجوز از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا داده شده حتماً  دستورالعمل های بهداشتی را مراعات کنند.

از مسئولان محترم درخواست می شود ورودی‌های استان را به دقت کنترل نمایند و از ورود افراد بیمار به استان ممانعت نموده و فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را نهادینه کنند و بر حُسن اجرای امور نظارت کارآمد داشته باشند و از گسترش این بیماری در سطح استان جلوگیری نمایند.

از تمامی گروه‌های جهادی تقاضا دارم ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ماسک و دستکش استاندارد را به اندازه کافی تولید و در اختیار مردم قرار دهند و از خیرین محترم درخواست می شود خیرات خود را در این شرایط به امور سلامت مردم اختصاص دهند و رسانه های ارجمند به ویژه صدا و سیما به فرهنگ سازی این امور توجه و عنایت ویژه کنند.

اینک یکی از مهم‌ترین کارها در عرصه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ سلامت خود و دیگران و همکاری با ستاد مبارزه با بیماری کروناست و همانطور که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» فرمودند، این یک جهاد است. 

این بیماری باید جدّی گرفته شود و با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی و زحمات فوق‌العاده کادر بهداشت و درمان که از ماه‌ها قبل تلاشی جهادی دارند و بسیار از آنان تشکر و قدردانی می نمایم مجدداً همگان را به مراعات بهداشت فردی و اجتماعی توصیه نموده تا هیچگاه شاهد این بیماری و از دست دادن مردم عزیز و فراگیری اجتماعی آن نباشیم.

سلامت یکایک مردم عزیز، طول عمر و موفقیت آن بزرگواران که بسیار مهم، گرانقدر و ارزشمند است را از خداوند متعال خواستارم.

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha