چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 905141
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
لطفی کمیته امداد بوشهر

حوزه/ در سی و هشتیمن همایش سراسری زکات کشور که در محل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از کمیته امداد استان بوشهر به خاطر کسب رتبه دوم کشوری تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، احمد لطفی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس شاخص های ارزیابی شورای زکات کشور، کمیته امداد استان بوشهر در زمینه رشد و تحقق برنامه زکات در سال ۹۸ مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است که این نشان از دین باوری و ولایتمداری مردم خوب استان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه با تقدیر از همه مردم عزیز استان و دست اندرکاران امر زکات به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به عنوان رئیس شورای زکات استان، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق احیا و تلاش در جهت فریضه الهی زکات نصیب مجموعه کمیته امداد استان شد.

لطفی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات در استان جذب شده است که از این مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی و چهار میلیارد و ۵۰۰ زکات واجب بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: ۸۰ درصد زکات جمع آوری شده در زمینه توانمندسازی و معیشت خانوارهای تحت حمایت از جمله در زمینه مسکن، جهیزیه، درمان و مسائل فرهنگی و تحصیلی هزینه شده است و مابقی در زمینه پروژه های عام المنفعه روستایی هزینه شده است.

سی و هشتمین شورای عالی زکات کشور صبح شنبه با حضور دبیر شورای زکات کشور، رئیس کمیته امداد کشور، رئیس صدا و سیما، رؤسا و دبیران شورای زکات استانها در سالن همایش های صدا و سیما در تهران برگزار شد و از استانهای برتر در امر تحقق برنامه های زکات تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha