جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت امام صادق

حوزه/حجت الاسلام منیر مصطفی با اشاره به اقدامات ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق(ع) در احیای فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) تأکید کرد که امام صادق(ع) با استراتژی فرهنگی قیام عاشورا را زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ منیر مصطفی در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که عصر امروز در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، با اشاره به نقش امام صادق(ع) در معرفی نهضت عاشورا اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) در زمان های مختلف نقش های مختلفی ایفا می‌ کردند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که قیام امام حسین(ع) نه فقط برای امام صادق(ع) بلکه برای همه ائمه مسأله ای مهم و حیاتی به شمار می‌ رفته است، خاطرنشان کرد: همه اهل بیت(ع) به گونه های مختلفی سعی در معرفی نهضت عاشورا داشتند.

این عالم اهل غنا یادآور شد: امام صادق(ع) با توجه به موقعیتی که برایشان با توجه به نزاع بنی امیه و بنی العباس فراهم شد، بیش از ائمه دیگر توانستند انقلاب امام حسین(ع) را معرفی کرده و مردم را با این نهضت آشنا کنند.

وی با بیان این که استراتژی ایشان استراتژی فرهنگی بود، گفت: درست است که امام صادق(ع) همچون امام حسین(ع) نبود که بخواهد به میدان جنگ برود ولی کارهای فرهنگی ایشان در دوران زندگی شان قابل توجه است.

شیخ منیر مصطفی تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) با معرفی اهداف قیام عاشورا و دعوت از مردم برای زنده نگه داشتن نهضت ایشان، تلاش کردند تا قیام حسینی را معرفی کرده و آن را زنده نگه دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha