شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی رسولی

حوزه/ استاد موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان گفت: کمبود واحد درسی تحت عنوان «مهارت های زندگی» در حوزه های علمیه خواهران دیده می شود که اگر به هر دلیلی طلبه ای نتواند ادامه تحصیل بدهد، حداقل در خانواده خود به عنوان یک مادر و همسر نمونه ایفای نقش نماید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان،حجت الاسلام علی رسولی، استاد موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان، صبح امروز در هم اندیشی اساتید این موسسه با موضوع «هویت طلبگی» با اشاره به لزوم تبلیغ دین، گفت : طبق  آیه شریفه نفر که می فرماید: وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿توبه ۱۲۲﴾، خداوند وظیفه انذار و تبلیغ را به دوش عده ای گذاشته است و این نشان از اهمیت و ضرورت بیان و رساندن کلام الهی می باشد.

وی با تاکید بر قابل بررسی بودن این آیه از جهت علمی، عاطفی و توانمندی، تصریح کرد: در این آیه از ما فقهی می خواهد که نتیجه آن انذار باشد؛ فقهی که اعم از تحقیق و تبیین و دفاع و تمدن سازی باشد؛ انذار هم ابعادی دارد؛ ابلاغ، تعلیم، تحقق، اجرا، دفاع، اثبات و تمدن سازی، بنابراین انذاری که منجر به این موارد نشود انذار نیست.

استاد حوزه افزود: باید فهم و انذار عمیق با هم تحقق پیدا کند تا در خارج هویت دقیق تری از طلبه داشته باشیم؛ طلبه اگر بخواهد هویت خودش را بیابد باید در آیه نفر تامل کند و بداند که یافتن هویت طلبگی باید از مجرای اصلی خودش و قاعده مند صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه منظور از طلبه تراز انقلاب، فقط از لحاظ اخلاقی نیست، تاکید کرد: طلبه تراز انقلابی از جنبه عاطفی باید علاقمند به انقلاب و شخصیت های انقلابی، جبهه و جهاد باشد و از جهت توانمندی نیز جهادگر، بصیر و ... باشد تا بتواند دارای اثر در خود و حوزه و جامعه باشد.

رسولی فرح اظهار کرد: اساتید نقش الگو و ارشادی در حوزه ها دارند و بایستی بسیار در رفتار و کردار خود دقت کنند، منش و زی طلبگی را به صورت عملی آموزش دهند و چالش های موجود در راه طلبگی را تبین کنند تا بتوانند در جذب طلاب تاثیرگذار باشند.

وی در پایان ضمن ضروری دانستن آموزش مهارت های زندگی، افزود: کمبود واحد درسی تحت عنوان «مهارت های زندگی» در حوزه های علمیه خواهران دیده می شود که اگر به هر دلیلی طلبه ای نتواند ادامه تحصیل بدهد، حداقل در خانواده خود به عنوان یک مادر و همسر نمونه ایفای نقش نماید .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha