جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: به دلیل پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها، باید اقدامات فرهنگی موثر در جامعه و در مدارس، دانشگاه ها و ادارات صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دهه کرامت، دهه تکریم و احترام است، گفت: در این فرصت می توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت(ع) مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه متولیان حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل ها را تقویت کنند، ادامه داد: باید در دهه کرامت بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، دهه کرامت را فرصتی برای یادآوری انسانیت و جایگاه زن در سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: در جهان به اصطلاح توسعه یافته، زنان در حد یک ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظعهار کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی  است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر افزایش بصیرت دینی، ادامه داد: در دهه کرامت باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق تر با اهل بیت(ع) آشنا شویم‌.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار(ع) در خاک ایران اسلامی، ضریح های متبرکه را منشأ برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

وی، تبلیغ سیره رضوی را متذکر شد و گفت: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی، بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تلخ و دردناک تیرماه و گرامیداشت یادو خاطره شهید دکتر بهشتی، گفت: یکی از این حوادث تلخ ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه در مسجد ابوذر تهران بود که به فضل الهی معظم له ماندند تا هدایت نظام اسلامی و رهبری مسلمانان جهان را بعد از امام راحل عهده دار شوند.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای عزیز، با همان صلابت امام راحل دوام و قوام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: به دلیل پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها، باید اقدامات فرهنگی موثر در جامعه و در مدارس، دانشگاه ها و ادارات صورت گیرد.

امام جمعه تبریز، فرهنگ مصرف بهینه در منابع انرژی را هم‌ متذکر شد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شروع فصل گرما مصرف آب و استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر شده است، از این رو باید با فرهنگ سازی در جهت تغییر سبک زندگی مردم، مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha