دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید حسن سعیدی

حوزه/ سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) کریم هستند، گفت: حضرت علی علیه‌السلام برای کریمان دو نشانه ذکر می‌کنند و می‌فرماید کریم فردی است که دنیا در نظرش پست و حقیر و گناه در پیش چشمانش بسیار حقیر است و به دنبال معاصی و حرام نمی‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی شامگاه شنبه طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم مطهر پخش شد، عنوان کرد: ماه ذی‌القعده از ماه‌های حرام است و باید برای این ماه حرمت ویژه‌ای قائل شویم، این ماه از احترام خاصی برخوردار است.

وی افزود: انجام واجبات و ترک محرمات در این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مستحبات بسیار زیادی نیز در این ماه توصیه شده است که می‌تواند درون انسان را به معنویت نزدیک نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها، میلاد امام رضا علیه‌السلام و دهه کرامت همگی از مناسبت‌های این ماه هستند و دهه کرامت یعنی ایامی که باید پاس داشته شود چون دهه کریمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) کریم هستند، یادآور شد: حضرت علی علیه‌السلام برای کریمان دو نشانه ذکر می‌کند و می‌فرماید کریم فردی است که دنیا در نظرش پست و حقیر و گناه در پیش چشمانش بسیار حقیر است و به دنبال معاصی و حرام نمی‌رود.

وی افزود: بانویی که ارزش و قیمت واقعی خود را بداند هیچگاه به دنبال معاصی نمی‌رود و ظاهر خود را در انظار عمومی به نمایش نمی‌گذارد و همواره حیا و عفت خود را نگه می‌دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: راه رسیدن به کرامت انسانی داشتن تقوا است و انسانی که مطیع اوامر الهی باشد هم به کمالات و هم به کرامت حقیقی خواهد رسید.

وی افزود: امام صادق علیه السلام در وصف کریمان می‌فرمایند کریمان همواره خوش اخلاق بوده و در مواقعی که عصبانی می‌شوند کظم غیظ کرده و خشم خود را فرو می‌برند و هیچگاه مقابل نامحرم به چشم چرانی مبتلا نخواهند شد و چشمان خود را فرو خواهند بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha