چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی، نگرانی ها پیرامون حضور نظامی فرانسه در کشورهای آفریقایی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی ضمن اشاره به موضوع حضور نظامی فرانسه در منطقه «ساحل» آفریقا به گفت و گو درخصوص ادعای اخیر فرانسه مبنی بر به هلاکت رساندن یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی القاعده توسط نیروهای این کشور در لیبی می پردازد.

این برنامه با مروری بر درگیری های اخیر در منطقه ساحل و بررسی ادعاهای فرانسه در مقابله با شبه نظامیان و با نگاهی به گزارش سازمان ملل در زمینه افزایش درگیری ها در بورکینافاسو، مالی و نیجر که طی چهار سال اخیر با رشدی پنج برابری همراه بوده است، تاثیر حضور نظامی فرانسه بر درگیری ها در این منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

در ادامه این برنامه با اشاره به اظهارات ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درخصوص حضور نظامی این کشور در منطقه ساحل، اهداف موردنظر فرانسه از حضور نظامی در این منطقه مورد واکاوی قرار می گیرد.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۱۶ تیر ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی در حال پخش است و تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha