جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آفریقا امروز

حوزه/ مروری بر تاریخ استعمار فرانسه در تونس و بررسی تاثیر ویروس کرونا بر خطوط هوایی آفریقا موضوعاتی است که در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «آفریقا امروز» با نگاهی به جنایات فرانسه علیه کشورهای آفریقایی در دهه‌های اخیر به بررسی سیاست های استعماری فرانسه در تونس و واکاوی دلایل عدم موافقت پارلمان تونس به عذرخواهی فرانسه از این کشور به دلیل جنایت هایش در دوره استعمار می پردازد.

این برنامه لایحه پارلمان تونس که در آن از فرانسه خواسته شد تا به دلیل جنایت های بیشماری همچون شکنجه، ترور، تبعید، غارت منابع طببیعی، حمایت از استبداد، تجاوز و کشتار به طور رسمی از ملت تونس عذرخواهی کند را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

همچنین در بخش دوم این برنامه آخرین تحولات و تاثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

در این زمینه ضمن اشاره به تاثیرات مخرب همه گیری کرونا بر وضعیت شرکت های هواپیمایی در کشورهای آفریقایی، مروری بر اقدامات دولت های آفریقایی در کمک به شرکت های خدمات هواپیمایی که در پی شیوع کرونا متضرر شده اند، صورت گرفته و لزوم دریافت کمک های مالی از سوی موسسات مالی بین المللی برای شرکت های هواپیمایی کشورهای آفریقایی بررسی خواهد شد.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه ۹ تیر ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه سه شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۱:۰۰ بامداد و ۱۳:۰۰ و جمعه ساعت ۰۹:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha