پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان گفت: نماینده مجلس باید دهانش باز و جیبش بسته باشد و آنچنان برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم فریاد بزند که ساختمان مجلس از فریاد او بلرزد.

حجت الاسلام سید محمدرضا ملیحی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم، اظهار داشت: اگر با دقت به پیام حضرت آقا در افتتاحیه دوره یازدهم مجلس توجه کنیم، محورهای مهم و مورد تاکید ایشان و اولویت‌های کاری مجلس مشخص می‌باشد.

وی افزود: اگر مجلس به دنبال آن است که در راس امور باشد، باید با درس گرفتن از کم کاری‌ها و عملکردهای اشتباه برخی از نمایندگان دوره‌های گذشته، به فرمایشات حضرت آقا توجه کنند و در مسیر تحقق آن بکوشند.

در اجرای عدالت دارای نمره قابل قبولی نداریم

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان، محوری‌ترین مطالبه از نمایندگان مجلس را برقراری و کمک به اجرای عدالت عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بحث اجرای عدالت دارای نمره قابل قبولی نیستیم.

وی تصریح کرد: در عرصه عدالت، هم در بحث قانون‌گذاری و هم در بحث اجرا، با مشکلاتی مواجه هستیم و لذا مجلس باید با شناسایی مشکلات و موانع موجود، قوانینی را برای تحقق این مهم مصوب کند.

حجت الاسلام ملیحی با بیان اینکه در کنار قانون‌گذاری، مجلس دارای شأن نظارتی است، عنوان کرد: نمایندگان مجلس در هر جایی که احساس کردند عملکرد مسئول یا نهادی بر خلاف اجرای عدالت است، باید سریعا ورود کنند و به یاد داشته باشند که مسئولیت امروز آنها امانتی از جانب خداوند است و باید از آن صیانت کنند.

وی، پیگیری نهضت مطالبه‌گری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را جز انتظارات اصلی از مجلس انقلابی عنوان کرد و گفت: در دوره‌های گذشته مجلس با فراز و فرودهایی مواجه بوده‌ایم و لذا امروز باید این آسیب‌ها شناسایی و در جهت رفع آن گام برداریم.

شرایط فعلی، دوره آزمون و خطا نیست

حجت الاسلام ملیحی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی دوره آزمون و خطا نیست، ابراز کرد: امروز در دوره بلوغ انقلاب قرار داریم و نیاز به استفاده از تجربیات مجالس گذشته برای موفقیت بیشتر و بهتر در ادامه مسیر انقلاب داریم.

نمایندگان وکیل الدوله نباشند

وی، یکی از آسیب‌ها را وکیل الدوله بودن نمایندگان در دولت‌های مختلف برشمرد و خاطر نشان کرد: آنچه برای نمایندگان باید مهم باشد، توجه به اولویت‌ها، ارزش‌ها و شناسایی منافع همه ملت و نظام است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان یادآور شد: نمایندگان باید مراقب باشند تا در دام اشرافی گری گرفتار نشوند، چرا که در دام دنیا افتادن خصوصا برای نمایندگان و مسئولان آسیبی بزرگ است.

مصلحت کشور را به چند روز دنیا نفروشید

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید با مراقبت از روابط مالی خود، مصلحت کشور را به چند روز بهره‌مندی در دنیا نفروشد، گفت: نماینده مجلس باید دهانش باز و جیبش بسته باشد و آنچنان برای رفع مشکلات مردم فریاد بزند که ساختمان مجلس از فریاد او بلرزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha