پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: نماز جمعه تقویت اسلام، نظام و انقلاب است و مسئولان دستگاه ها و ادارات در نماز جمعه شرکت کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند و ذکر نماز در لباس خدمت به مردمT نمود عملی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در محل مصلای نماز جمعه خمینی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مرداد سالروز آغاز اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی است، نماز جمعه از ارکان توحیدی به شمار می آید و ممتاز است.

وی به اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) ابزار نماز جمعه به دست حاکمان فاسق افتاد و در مکتب شیعه نماز جمعه تضعیف شد، در حالی که خواندن نماز جمعه در زمان حکومت فقیه عادل واجب عینی تعیینی شمرده می شود.

امام‌جمعه خمینی شهر تریبون نماز جمعه را رسانه ای در اختیار مسئولان دانست که مطالبات مردم را پاسخگو باشند و رابطه دوسویه بین مسئولان و نمازگزاران و شهروندان برشمرد و از مسئولان خواست در نماز جمعه شرکت داشته باشند.

استاد حوزه خطاب به مسئولان گفت: سهم مسئولان از نماز جمعه چیست؟ و تا چه حد می توانیم مشکلات مردم را از این طریق مرتفع سازیم؟

وی در جواب این پرسش مطرح کرد: نماز جمعه از این جهت برای دشمنان اهمیت دارد که حتی چندین ائمه جمعه در این سنگر دشمن شکن را به شهادت رساندند، آیت الله اشرفی خوزانی اصفهانی از جمله شهیدان نماز جمعه است، آیاتی مانند آیت الله صدوقی و مدنی نیز در این سنگر عظیم به دست دشمنان کوردل به شهادت رسیده اند و بمب گذاری هایی که در مراسم نماز جمعه انجام دادند با هدف ایجاد رعب و وحشتی در دل مردم و ممانعت از ورود آنها به نماز جمعه بوده، در حالی که علاقه مردم به نمازجمعه و اقامه آن بیشتر شد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: نماز جمعه تقویت اسلام، نظام و انقلاب است و مسئولان دستگاه ها و ادارات در نماز جمعه شرکت کنند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات مردم باشند و ذکر نماز در لباس خدمت به مردم نمود عملی پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha