پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ارزنده

حوزه / امام جمعه بهار گفت: اگر مردم ببیند مشکلات و دغدغه‌های آنان از طریق تریبون نماز جمعه و امام جمعه بیان می‌شود، آنجا را نهادی برای خود می‌دانند و قطعا بر جمعیت و شکوه نماز جمعه افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه بهار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه نماز جمعه یک مراسم عبادی و سیاسی است، اظهار داشت: اگر نماز جمعه صرفا عبادی بود، شرع مقدس دستور و تاکید بر تجمع و برگزاری آن را صادر نمی‌کرد، بنابراین نماز جمعه قطعا هم عبادی است و هم سیاسی و اگر آن را به یک مراسم عبادی صرف تبدیل کنیم، دستور شرع مقدس را انجام نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید ائمه جمعه خودشان را همیشه به روز نگه دارند، گفت: خطیب نماز جمعه در زمان ایراد خطبه‌ها نه تنها خودش باید از موضوعات مختلف آگاه باشد، بلکه باید در جهت آگاه سازی مردم هم تلاش کند و جامعه را مطلع سازد.

امام جمعه بهار با اشاره به لزوم مردمی بودن ائمه جمعه، بیان کرد: اینکه یک امام جمعه تنها به دنبال ارائه گزارش باشد، نمی‌توان انتظار موفقیت در منطقه او را داشت، بلکه ائمه جمعه باید در کنار مردم زندگی کنند و در ارتباط مستقیم با مردم باشند.

وی تصریح کرد: سرکشی به محلات مختلف، صحبت کردن با مردم و اقشار مختلف و رسیدگی و سعی در حل مشکلات جامعه نتیجه‌اش ایجاد ارتباط صادقانه بین امام جمعه و مردم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه وظیفه آگاه‌سازی مردم را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: خطیب نماز جمعه باید با دید وسیع خود، ضمن آنکه خود از اتفاقات و جریانات مختلف آگاهی داشته باشد، باید نسبت به تبیین آن در جامعه و در بین مردم نیز اقدام کند.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسئولان از دیگر وظایف ائمه جمعه است، گفت: اگر مردم ببیند مشکلات و دغدغه‌های آنان از طریق تریبون نماز جمعه و امام جمعه بیان می‌شود، آنجا را نهادی برای خود می‌دانند و قطعا بر جمعیت و شکوه نماز جمعه افزوده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha