شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود که استمرار بخشیدن به نظام اسلامی نیز از اثرات همین نمازهای جمعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در نشست با مدیران خبرگزاری‌های استان سمنان، با محوریت «۵مردادماه - سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران»، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به برکات و ثمرات نماز جمعه در جامعه اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرموده بودند که «اگر انقلاب اسلامی برکتی جز نمازجمعه نداشت، همین برای انقلاب کافی بود».

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی به شمار می رود که استمرار بخشیدن به نظام اسلامی نیز از اثرات همین نمازهای جمعه است.

وی افزود: یکی از برکات نماز جمعه دوام بخشیدن به انقلاب اسلامی است و نقش نماز جمعه در جنگ تحمیلی برای اعزام و پشتیبانی و تشییع پیکر مطهر شهدا، نقشی بی نظیر بوده است و در حفاظت و صیانت از اصل انقلاب اسلامی، نمازهای جمعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به ساخت نیمه کاره مصلاهای نمازجمعه در استان سمنان، خاطرنشان کرد: مساجد را مردم می سازند و مصلاها هم محل برگزاری نمازهای جمعه است و خیرین و مردم بایستی به میدان بیایند و در ساخت مصلا، ستادهای نمازجمعه را یاری کنند.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: ائمه جمعه باید مردم را دعوت کنند و مهم ترین خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی هم همین است و در بیانیه گام دوم نشیدن و دانستن کافی نیست و شنیدن باید توأم با اطاعت کردن و عملی کردن باشد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر تقویت حضور دستگاه های اجرایی در نمازهای جمعه تصریح کرد: خواسته های مردم در نمازجمعه مطرح می شود و دستگاه های اجرایی باید حضورشان در این آیین عبادی - سیاسی را تقویت کنند.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در دعوت جوانان به نمازهای جمعه، گفت: جوانان با دعوت به نماز جمعه نمی آیند و جوان باید اهل عبادت و نماز باشد و متأسفانه عشق به نماز در میان جوانان کم شده است و باید جوان عاشق نماز شود و نماز جمعه و امام جمعه را قبول داشته باشد؛ امام جمعه باید محبوب مردم باشد و ستادهای نماز جمعه باید جوان باشند، شهید بهشتی فرموده بودند که «سعی کنید ستادهای نماز جمعه جوان باشند».

آیت الله شاهچراغی گفت: باید به جوانان در نماز جمعه بها داده شود و به جوانان تریبون بدهیم و به جای دعوت سخنرانان مطرح از میان جوانان استفاده کنیم و موذن و مکبر جوان باشد؛ متاسفانه حرمت گذاری برای جوانان در نمازجمعه بالا نیست و با حرمت گذاری به افراد، نمازجمعه جایگاه مطلوب تری پیدا می کند.

وی با اشاره به عوامل محبوبیت ائمه جمعه در جامعه گفت: خدمت به مردم عامل محبوبیت امام جمعه در جامعه است و وقتی خدمت به مردم شد و حرمت آنان را نگه داشته شد، ائمه جمعه محبوب مردم می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش رسانه های دینی در ترویج و دعوت مردم به نمازجمعه، افزود: باید از مردم تقدیر و تشکر کرد و رسانه ها خواسته های ائمه جمعه را در نمازجمعه به دیگران ابلاغ کنند و اگر خواسته ای هم مردم دارند و امام جمعه حواسش نبوده باید رسانه ها بیان کنند و مطالبه گری شود.

وی با اشاره به تعطیلی برپایی نمازجمعه در برخی از زمان ها به واسطه بیماری کرونا، گفت: در تعطیلی نمازجمعه و برنامه ها، حضرت آقا هم فرمودند و ما هم می گوییم که تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و برای جان مردم تابع بهداشت بوده و جان و سلامتی مردم برای ما در اولویت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha