جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: نماز جمعه به این دلیل یک «نهاد رحمانی» است که یک نهاد امتی و مردم پایه است و در این نهاد شخص امام جمعه باید چتر هدایتی خود را بر سر همه مردم بگستراند.

حجت الاسلام رضا خدری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه یک نهاد مردم پایه و رحمانی است؛ نهاد نماز جمعه از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردار است و به جهت برکات ارزشمندی که داشته مقام معظم رهبری نماز جمعه را از معجزات انقلاب اسلامی نامیده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه نماز جمعه «نهاد رحمانی» است، گفت: رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را نهاد مبارک و رحمانی نامیده اند و این توصیفی است که  معظم له برای اولین برای یک نهاد به کار بردهاند. بنابراین ما باید به نماز جمعه به عنوان یک «نهاد» نگاه کنیم و نه یک رویداد و اتفاق خاصی که در ساعت خاصی از روز جمعه میافتد.

امام جمعه چغادک ادامه داد: نماز جمعه نهادی است با سه ویژگی اصلی «مردمی بودن»، «انقلابی بودن» و «جهادی بودن» که در آن بر اساس معیارهای دینی و بر اساس «ذکر خدا» مسائل مهم جامعه مطرح، تبیین و مطالبه گری میشود.

وی افزود: نماز جمعه به این دلیل یک «نهاد رحمانی» است که یک نهاد امتی و مردم پایه است و در این نهاد شخص امام جمعه باید چتر هدایتی خود را بر سر همه مردم بگستراند و هدایت جمعه به عنوان جلوه رحمت الهی را شامل همه طیف های جامعه نماید. در این نهاد رحمانی امام جمعه شخصیتی است که باید در غم و شادی مردم شریک باشد و غمخوار مردم و پیگیر حل سختیها و مشکلات آنان باشد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه امام جمعه در شهر و منطقه خود به عنوان نماینده حاکمیت دینی است، گفت: باید نگاه حکومت دینی به مردم را تبلور ببخشد که به تعبیر امیرالمومنین امام علی(ع) نگاه حاکمیت دینی به مردم شهروندان باید بر اساس دلسوزی برای آنان باشد و همه مردم را یا «برادر دینی» بداند و یا یک فرد انسانی مشابه همه انسانها (نظیرٌ لک فی الخلق» اینها ویژگی هایی است که از نماز جمعه یک نهاد رحمانی ساخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha