جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسن پیرچه

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: مصلاهای نمازجمعه سمنان و شاهرود، پیشرفت ۴۵ درصدی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمدحسن پیرچه در نشستی با مدیران خبرگزاری‌های استان سمنان، با محوریت «۵ مردادماه - سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران»، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اظهار داشت: ۵ مردادماه سالگشت برپایی نخستین نماز جمعه در کشور است و امسال با شعار «ایران قوی، همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی» برپا می شود و امید داریم که نهاد نماز جمعه بتواند ایران اسلامی را در این ۳ عنصر کمک کند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان تصریح کرد: ساخت مصلاهای نماز جمعه پس از تغییری که در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور رخ داد و به واسطه بودجه عمومی کشور، ساخت این مصلاها در سطح کشور تعطیل شد؛ اما در استان سمنان در برخی از موقعیت ها ساخت مصلا به وضع مطلوب رسیده و در برخی از موقعیت ها وضع مطلوب نیست و در استان ما با توجه به سفر هیئت دولت به این استان، ۲ مصلای شاهرود و سمنان بودجه ای را از این سفر گرفتند و مقدار کمی به ساخت و توسعه این جریان کمک کرد.

وی افزود: انتظار داریم مجلس یازدهم در بودجه عمومی کشور، یک ردیف بودجه ای را برای ساخت و تکمیل مصلاها در نظر بگیرد و این بودجه مستقیم به مسئله مصلاها اختصاص یابد؛ تاکنون مصلاهای نماز جمعه سمنان و شاهرود، پیشرفت ۴۵ درصدی داشته اند.

پیرچه خاطرنشان کرد: در حال حاضر از اعتبارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان و سفر ریاست جمهوری حدود ۲۷ میلیارد تومان هزینه برای سخات مصلاهای نماز جمعه در سطح استان سمنان شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha