جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی امام جمعه رشت و کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا

حوزه/ کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، در جلسه شورای اداری استان پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان و هنگام خروج او از سالن، سخنان خارج از عرفی را بر زبان آورد که با واکنش های زیادی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، براساس آنچه رسانه های گیلان نوشته اند، کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه در سومین جلسه شورای اداری استان پس از سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان و هنگام خروج او از سالن، با ادبیات و لحنی اهانت آمیز، سخنان عجیب و خارج از عرفی را بر زبان آورده و گفته «حرف‌های مفت، زیاد زده می‌شود».

 ماجرا از زبان یکی از حاضران در جلسه

حجت الاسلام ولی عادلی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان و یکی از حاضران در جلسه در توضیح ماجرا به خبرنگاری گفته که آقای دلخوش بعد از پایان سخنان آیت الله فلاحتی و هنگام خروج ایشان، گفت: حرف‌های مفت، زیاد زده می‌شود.

وی افزود: من در واکنش به این سخنان آقای دلخوش که پس از ایراد سخنرانی آیت الله فلاحتی صورت گرفت به وی عرض کردم: دقیقا بگو منظور شما چه کسی است،  چه کسی حرف مفت می‌زند، آیا به آقای استاندار می‌گویید یا به آقای معاون وزیر کشور یا منظورتان حاج آقای فلاحتی است؟!

عادلی ادامه داد: دلخوش به این سوال بنده پاسخ نداد و حتی بار دیگر سخنان اهانت آمیز خود را تکرار کرد و گفت به  هر حال از این حرف‌ها در کشور زیاد زده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور نماینده صومعه سرا، نماینده ولی فقیه بوده است یا خیر، افزود: وقتی من مشخصا از او این سؤال پرسیدم قضیه را انکار نکرد و آنگونه که من و دیگران برداشت کردیم منظور او نماینده ولی فقیه در گیلان بود.

دلخوش چرا عصبانی شد؟

هرچند رفتار اهانت آمیز نماینده مردم صومعه سرا با واکنش هایی روبرو شده است، اما سؤال این است که نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت چه سخنانی را بر زبان آورد که با واکنش و عصبانیت خارج از عرف کاظم دلخوش، نماینده مردم صومه سرا در مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

سخنان نماینده ولی فقیه در گیلان

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جلسه روز پنجشنبه شورای اداری استان اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند کسی که دو عامل آب و خاک را داشته باشد اما باز هم فقیر باشد خدا او را از ساحت خود دور می کند.

وی در ادامه با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) وحضرت فاطمه(س) افزود: امیدوارم زندگی این دو انسان ربانی الگویی برای همه ما و فرزندان مان شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز زندگی علوی و فاطمی نیاز همه جوامع بشری است، تصریح کرد: اکنون تمام خانواده ها به این باور رسیده اند که زندگی فاطمه(س) و علی(ع) در جامعه خالی است.

وی همچنین فضای پاک و محیط زیست سالم را پیش نیاز زندگی انسان ها پس از معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: تمام موجودات به محیط زیست سالم نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آسیب های ناشی از آلودگی محیط زیست در ایران به ویژه گیلان خاطرنشان کرد: آلودگی رودخانه های گوهر رود و زر جوب و همچنین تالاب انزلی بلای جان محیط زیست گیلان شده بنابراین تمام تلاش مسئولان باید معطوف به برطرف کردن این معضل زیست محیطی باشد البته همت خوبی در استان برای حل این معضل شکل گرفته است.

امام جمعه رشت همچنین بر لزوم اهتمام همگان برای رفع کاستی های بخش بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آلودگی تالاب انزلی مشکلاتی را برای گیلان ایجاد کرده ، اظهار کرد: اکنون شاهد رانش های اجتماعی و آثار تخریبی ناشی از اجرای طرح بوم گردی در استان هستیم.

امام جمعه رشت احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی را در جذب گردشگر تاثیرگذار عنوان کرد و با اشاره به ورود سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر به گیلان، بیان کرد: گیلان تمام ظرفیت ها برای محیط زیست سالم را دارد و سرمایه گذاری برای احیای دو رودخانه رشت و تالاب انزلی نیاز ویژه استان است.

استاندار گیلان: تکریم بزرگان جزو وظایف همگان است

دکتر ارسلان زارع، استاندار گیلان هم در جلسه شورای اداری استان با تاکید بر ضرورت تکریم بزرگان، گفت: نماینده ولی فقیه در گیلان از جمله اندیشمندانی است که ضمن برخورداری از سجایای اخلاقی ، همراه خوبی در مسیر توسعه استان بوده و هستند و تکریم بزرگان جزو وظایف همگان است.

استاندار گیلان اظهار کرد: قدردان ائمه جمعه استان علی الخصوص نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برای همراهی در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریت مقابله با بیماری کرونا و اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه با همکاری بسیج، سپاه، دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت خیران هستیم

حوزه علمیه گیلان رفتار توهین آمیز دلخوش را محکوم کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر حوزه علمیه گیلان، در بیانیه ای، اهانت نماینده مردم صومعه سرا در مجلس به نماینده ولی فقیه در استان را محکوم کرد و خواستار برخورد مردم، دستگاه قضایی و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با رفتار توهین آمیز این نماینده شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

با صلوات بر محمد(ص) و خاندان مطهرش(ع)، پیامبراکرم (ص) فرمود: «اَکْرِمُوا الْعُلَماءَ فَاِنَّهُمْ وَرَثَةُ الْاَنْبِیاءِ فَمَنْ اَکْرَمَهُمْ فَقَدْ اَکْرَمَ اللهَ وَرَسُولَهُ؛ دانشمندان را گرامی دارید که آنها وارثان پیامبرانند و هر که آنان را احترام نماید، خدا و رسولش را احترام نموده است».

 در جلسه شورای اداری استان گیلان صبح روز پنجشنبه که با حضور حضرت آیت الله فلاحتی(زید عزّه) نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان، برگزار شد، با کمال تاسف نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با ادبیات و لحن توهین‌آمیز به نماینده ولی فقیه در گیلان اهانت کرد. این در حالی است که احترام مسئولان یک استان به نماینده ولی فقیه، نشانه بارز بلوغ دینی و سیاسی و اجتماعی آنها است.

لذا در همان جلسه لازم و واجب بود که حاضرانِ همان جلسه، به‌ویژه سایر نمایندگان، احساس مسئولیت کرده و نسبت به رفتار زشت نماینده مردم صومعه سرا، واکنش قابل توجهی نشان دهند.

مجموعه مدیریت حوزه علمیه گیلان، رفتار توهین‌آمیز نماینده صومعه سرا را محکوم می کند. از همه مردم خصوصاً امت حزب الله و دستگاه قضایی انتظار داریم به جهت جایگاه ارزشمند ولایت فقیه بی تفاوت نباشند و با این رفتار توهین آمیز برخورد مناسب کنند.

ضمناً از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز انتظار برخورد قانونی و شدید داریم.

واکنش نماینده مردم رشت در مجلس

احمدی سنگری، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم به یکی از رسانه ها گفته که جایگاه نماینده محترم ولی فقیه در گیلان از قداست خاصی برخوردار است و قطعا توهین به آن جایگاه توهین به حرمت خون شهدا و توهین به مبانی فکری و عقیدتی ملت شریف ایران و استان گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: بنده ضمن محکوم کردن هر گونه توهین احتمالی به نماینده ولی فقیه در استان بر خود واجب می دانم تا حافظ حریم حرمت خون شهدا و ولایت مطلقه فقیه و به ویژه همه دانشمندان و عالمان دین همچون آیت الله فلاحتی نماینده محترم مقام معظم رهبری دراستان باشم.

حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر حوزه علمیه گیلان، در بیانه ای، اهانت کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری استان به نماینده ولی فقیه در گیلان را محکوم کرد و خواستار برخورد امت حزب الله، دستگاه قضایی و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با رفتار توهین آمیز این نماینده شد.

واکنش امام جمعه رودسر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی، امام جمعه رودسر هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حواشی تلخ جلسه روز پنج شنبه شورای اداری گیلان، اظهار کرد: با توجه به اینکه نماینده ولی‌فقیه از قبل با استاندار هماهنگی کرده بود که به دلیل مشغله کاری، زودتر از جلسه خارج خواهد شد، بعد از اتمام بیانات خود با واکنش شدیداللحن نماینده شهرستان صومعه‌سرا همراه شد.

وی، اعتراض نماینده صومعه‌سرا به خروج نماینده ولی‌فقیه را نوعی بی‌ادبی و گستاخی به جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان خواند و گفت: آقای نماینده گستاخ بی‌ادب، حرف مفت را کسانی می‌زنند که چهار سال در مجلس بودند و کاری برای مردم نکردند و به اطرافیان و دوستان خود رسیدند.

امام جمعه رودسر با ابراز تأسف که چنین افرادی در مقابل این‌همه نابسامانی در کشور مهر سکوت بر دهان می‌زنند، بیان کرد: تأسف بزرگ‌تر برخی از نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند و در مقابل این گستاخی نماینده صومعه‌سرا واکنشی از خود نشان ندادند هرچند که از دفاع منصفانه استاندار تشکر می‌کنم.

درخواست امام جمعه بندرانزلی از مجمع نمایندگان گیلان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی هم در واکنش به اهانت نماینده مردم صومه سرا، گفت: به آن‌هایی که چنین کاری می‌کنند تذکر می‌دهم، چراکه نماینده ولی‌فقیه به‌واسطه نماینده رهبری بودن، اطاعت از او لازم است، وی از درس و حوزه علمیه دست کشیده و برای خدمت به‌نظام و شایسته نیست برخی‌ها اهانت به ایشان داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نماینده مردم انقلابی نباید به خود اجازه چنین جسارتی را بدهد که به نماینده ولی‌فقیه توهین کند، افزود: از مجمع نمایندگان گیلان می‌خواهیم برخورد جدی با نماینده خاطی داشته باشند و همچنین از مردم همان منطقه نماینده خاطی انتظار داریم با نماینده خود برخورد کنند تا این رفتارها باب نشود.

نیروهای انقلابی جسارت به نماینده ولی فقیه را بر نمی تابند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان هم در بیانیه ای با محکومیت توهین نماینده مردم صومعه سرا به نماینده ولی فقیه در گیلان آورده است: در زمانی که جامعه خود را بیش از گذشته نیازمند همدلی و وحدت می بینیم و همگی باید تحت لوای ولایت فقیه باشیم تا به انقلاب آسیبی نرسد شنیدن اتفاقات عجیب در شورای اداری استان و شنیدن جملاتی ناراحت کننده نسبت به پدر معنوی استان که جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان را نیز دارند دلمان را میلرزاند. در زمانی که جامعه درگیر سخت ترین مشکلات اقتصادی چند دهه اخیر است بهتر نیست نماینده محترم مجلس به دنبال بیان مشکلات مردم باشد تا بیان چنین جملاتی نسبت به جایگاه و شخصیتی که برای مردم قابل احترام است.

هشدار می‌دهیم نماینده ولی فقیه در استان جزو خط قرمزها بوده و نیروهای انقلابی استان و دانشجویان بسیجی، جسارت به این جایگاه را برنمی تابند.

نمایندگان انقلابی صف خود را از هتاکان جدا کنند

حجت الاسلام حامد اسدالله زاده، امام جمعه بخش خمام هم در واکنش به سخنان کاظم دلخوش گفته که نماینده گستاخی که این روزها به خود اجازه داده در جلسه شورای اداری استان به نماینده ولی فقیه در گیلان جسارت کند بداند امت حزب الله به راحتی از کنار این وقاحت نخواهند گذشت و منتظر اعلام برائت و جدایی از صف چنین نمایندگان هتاکی از طرف نمایندگان انقلابی استان هستیم.

از دادستان انقلابی استان نیز انتظار داریم، هنجارشکنی و گستاخی به جایگاه ولایت در استان را به گونه ای پاسخ دهند که دیگر کسی جرات بی حرمتی به حریم ولایت را به خود ندهد.

به استقبال انقضاء سیاسی خودتان نروید

حجت الاسلام حکیمی گیلانی امام جمعه کوچصفهان هم با انتقاد از اهانت به امام جمعه رشت، اورده است: رهبری معظم انقلاب در دیدار ویدئو کنفرانسی با نمایندگان مجلس فرمودند: شما در ابتدای کار قسم خوردید و این قسم شرعی است و تعهد آور است.

قسم خوردید به دستاوردهای انقلاب پایبند باشید. بدانید نهاد نماز جمعه و نمایندگی ولی فقیه از دستاوردهای انقلاب میباشد.

آقای نماینده مجلس بهتر است هر چه زودتر موضع مشخصی نشان دهید، که اگر توهین های به نماینده ولی فقیه در استان گیلان دانسته و با معرفت نسبت به این جایگاه بوده، نشان از گستاخی، در غیر این صورت نشان از جهالت شما دارد. بهتر است آقایان به استقبال انقضاء فعالیت های سیاسی خودشان نروند.

 تکذیبیه دلخوش

سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس، اما با تکذیب اظهارات خود در رابطه با نماینده ولی فقیه، گفته که نسبت به آمارهای ارائه شده در این جلسه که از زبان معاون عمرانی استاندار، معاون اقتصادی وزیر کشور و امام جمعه رشت در رابطه با تصرفات مطرح شده، انتقاداتی مطرح است.

وی افزود: آیت الله فلاحتی چند دقیقه ای در خصوص مشکلات استان صحبت کردند و از جلسه خارج شدند. حرف بنده این بود که حالا که شما صحبت کردید، لطفا بنشینید و سخنان ما را هم بشنوید. در این جلسه آقایان آماری دادند که نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی، حاشیه دریا و سواحل را تصرف کرده اند درحالیکه از جنگل خواری، کوه خواری و همچنین واگذاری کارخانه های گیلان به افراد غیربومی صحبتی نکردند و تنها به ساحل پرداختند.

نماینده صومعه سرا با اشاره به اینکه توهینی به نماینده ولی فقیه نکرده است، این را هم گفته البته آقای عادلی هم در دفاع از نماینده ولی فقیه شروع به صحبت کردند که من هم پاسخ ایشان را دادم.

سخنی با مسئولان و وکلای ملت

مسئولان به ویژه وکلای ملت بدانند در نظامی خدمت می کنند و مسئولیت به آنان واگذار شده که تشکیل آن حاصل مجاهدت های امام خمینی(ره) و زنان و مردان شجاع و انقلابی ایران است و درخت آن با خون هزاران شهید آبیاری شده است، لذا به گونه ای رفتار کنند که فردای قیامت شرمنده امام(ره) و شهدا نشوند.

در جلساتی که دور هم می نشینند باید به فکر حفظ انقلاب، نظام و حل مشکلات مردمی باشند که به آنان اعتماده کرده اند، نه این که خدای ناکرده بر صندلی که خون شهدا پای آن ریخته شده، بنشینند و به جای گره گشایی از مشکلات، رفتارهایی داشته باشند که به هیچ عنوان در شأن مدیر نظام اسلامی و وکالت مردم انقلابی و ولایت مدار نیست. بدانند که مردم از آنان خدمت می خواهند نه اهانت و فرافکنی.

گزارش: علی علیزاده

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 2
    بنظر آقای عادلی میتوانست این مسئله را در یک فضای خصوصی بگونه ای حل نماید. باوجود این همه مشکلات که مردم تحمل میکنند چرا جامعه را دچار دوسویی می کنید. اگر کمی به رهنمون های امام خامنه ای رهبر عزیزمان توجه کنیدو اگر دلسوزانه برخورد نمایید جامعه ای را که نیاز به آرامش دارد را دچار دو دستگی نمی نماید. لطفا به مشکلات مردم مانند اشتغال .محیط زیست و جوانان بپردازید حاج آقای فلاحتی آنقدر بزرگوار هستند که از تقصیر آقای دلخوش بگذرند و آقای دلخوش هم در شرایط فعلی بایستی از این عکس العمل ها که دشمن منتظر آن هست پرهیز نماید.انشاالله
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      4 0
      وقتی جسارت در جلسه رسمی باشد همان جا هم می بایست پاسخ بگیرد . برخورد بجا ، به موقع و به اندازه ، چرا باعث دودستگی بشود ؟!
  • میثم IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 3
    این حرف این نماینده باید پاسخ داده می شد همانجا که چنین جسارتی نکنه. نماینده مجلس کلی حقوق گرفته و اینقدر ازشون توی مملکت حمایت شده
  • عظیم IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 16
    سلام .اقای دلخوش بار اولش نیست
  • محمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 12
    این چه حرفی است برادر من طرف با وقاحت تمام در شورای اداری استان به نماینده ولی فقیه توهین میکند بعد میگویید در خصوصی تذکر بدهیم!!!!!! تساهل و تسامح تا چقدر؟؟؟؟؟ اتفاقا شایسته بود نیروی های انقلابی و روحانیت حاضر در جلسه از همه ارگان ها و نهادهای انقلابی به نشانه اعتراض جلسه را ترک میکردند تا درس عبرتی باشد برای این آقا و سایر افراد متاسفانه همین تسامح هاست که این افراد را اینطور کرده است
  • عمارگراف IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    این چه قانونی است که «فساد اقتصادی» فردی تایید و محرز می شود، اما از او تعهد می گیرند که «دیگر دزدی نکنی ها!»، بعد او را نماینده میکنند؟! از فردا مردم هم خلاف میکنند و می آیند تعهد می دهند و تمام. می شود؟!
  • نااشنا IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    لطفا نگذارید اشخاصی نظیر این اقا خون شهدا رو پایمال کنند .چه با توهین چه با زمین خواری ویا تالاب خوای به ریش همه میخندند. باعرض پوذش از مقام ولایت .هم نظام حکومتی وهم مردم را ابلح میدانند
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    دلخوش داره از جای دیگری اتش میگیره.