چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احتشام

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به تفسیر آیه ۱۴۲ سوره اعراف، این آیه را دلیل بر اهتمام پیامبران و اولیاء خدا بر تعیین جانشین عنوان کرد و گفت: مسئولان جامعه اسلامی باید اهل اصلاح جامعه و پرهیز از فساد و مفسدان باشند.

به گزارش خ خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی، شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به جریان چهل روز میقات حضرت موسی(ع) و تعیین جانشین برای خود در این مدت، ابراز کرد: آیه ۱۴۲ سوره اعراف یکی از سندهای محکم دوست‌داران ولایت است که نمی‌شود پیامبری از امر مهم جانشینی و خلافت بعد از خود چشم‌پوشی کرده باشد.

وی افزود: مگر می‌شود پیامبری که تمام ابعاد زندگی را به امت یاد داده است امر امامت امت را نادیده گرفته باشد و مگر می‌شود امامان معصوم(ع) ما با اینکه می‌دانستند دوره غیبت امام زمان(عج) طولانی خواهد بود از امر امامت و پیشوایی امت صرف نظر کرده باشند.

کارشناس دینی حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه امت بدون امام نمی‌تواند راه مستقیم را طی کند، تصریح کرد: امت علمدار و پیشوا می‌خواهد و رمز تکرار آیه ۱۴۲ سوره اعراف در دهه اول ماه ذی الحجه این است که مسلمین را متوجه کند تا بهتان و تهمت به پیامبر(ص) نزنیم که مردم را بدون جانشین رها کرد.

وی با بیان اینکه حضرت موسی(ع) برای جانشین خود راهبرد تعیین کردند، اظهار کرد: اولین راهبرد این بود که باید در مسیر عقل و وحی، مصلح و اهل اصلاح باشی تا فساد و آسیب‌ها امت را از اهداف اصلی دین غافل نکند و دومین راهبرد اینکه باید بین خود با فساد و مفسد خط قرمز بکشی و از فاسدان تبعیت نکنی.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام کاشانی با تأکید بر اینکه رمز و راز انقلاب امام خمینی (ره) و ادامه آن توسط رهبر معظم انقلاب منطبق با دستوری است که در این آیه توسط یکی از پیامبران صاحب شریعت صادر شده و آن اصل تبعیت نکردن از مفسدان است، افزود: اگر در جامعه اسلامی فساد و مفسد رخنه کند، اهل نماز هم نمی‌توانند فرزندان خود را نمازخوان کنند و متدینین دید منفی به دین پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمام امور جامعه اسلامی باید به دست کسانی باشد که نگرش مبارزه با فساد از منظر عقل و وحی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر این آیه مورد توجه خواص جامعه قرار گرفته بود بخشی از آسیب‌های دین گریزانه که در جامعه ما ریشه دوانیده است به وجود نمی‌آمد.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه امروز نظام اسلامی در سه جبهه با فساد مبارزه می‌کند، یادآور شد: جبهه اول با کسانی است که به هیچ وجه قصد دوستی با اسلام و مسلمین ندارند مانند آمریکا و اسرائیل، جبهه دوم برخورد قوه قضائیه با افرادی است که لباس اسلام به تن کرده و در مساجد نماز می‌خوانند ولی از مردم مسلمان و بیت المال دزدی می‌کنند و جبهه سوم فساد ویروسی و بیماری‌های موجود مانند کروناست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha