پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده، گفت: توصیه ما توجه جدی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیروی ایشان از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مراسمات محرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام نبی زاده از برگزاری جلسه همکاری اداره کل بهداشت و اداره کل تبلیغات اسلامی استان، با هدف هماهنگی و تنظیم دستورالعمل‌های  بهداشتی جهت برگزاری ایام عزاداری محرم و صفر خبر داد.

وی بیان کرد: موضوعات و مباحث مهم و متعدد علمی، کارشناسی شده و ناظر به میدان عمل و عملیات در خصوص رعایت بهداشت فردی و اجتماعی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مراسم عزاداری ماه محرم، پیشنهاد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام نبی زاده، به بیان اهم نکاتی که باید مورد توجه و پیگیری جدی در این خصوص قرار گیرد پرداخته و اظهار داشت: مهم‌ترین مواردی که باید در اولویت قرار گرفته شود، مسأله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که در کنار این دو اولویت باید از همکاری و استفاده از ظرفیت‌های مؤثر دستگاه‌های مختلف اعم از شرکت مخابرات، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی نیز بهره‌مند شد.

وی در خصوص انجام سنت حسنه ذبح در ایام عزاداری تأکید کرد: با توجه به هشدارهایی که در این رابطه داده شده، فرایند ذبح در محل‌های مخصوصی تدارک دیده خواهد شد و حتماً از ظرفیت شهرداری در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام نبی زاده، گفت: همچنین در خصوص چگونگی توزیع غذا نیز تصمیماتی گرفته شد که ان‌شاءالله پس از تأیید و تصویب نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه با اشاره به اهمیت ضمانت اجرایی انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام اذعان‌داشت: استفاده از ظرفیت‌های گسترده‌ صداوسیما در فرهنگ‌سازی عمومی و همچنین بخش رسانه و عملیات ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی می‌تواند کمک شایانی در این خصوص داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبی زاده در پایان با استناد به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در موضوع چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری خاطرنشان کرد: توصیه ما توجه جدی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیروی ایشان از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مراسمات محرم است که انتظار می‌رود آنچه به تصمیم نهایی می‌رسد از جانب کلیه هیئات در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم امسال در کنار برگزاری باشکوه عزاداری‌ها و سایر مناسبت‌ها، شاهد حفظ سلامت مردم و جلوگیری از انتشار شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha