جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پیامی روز خبرنگار را به همه خبرنگاران شریف، مؤمن و آزاده و نیز اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار «محمود صارمی» و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران شریف، مؤمن و آزاده و نیز اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از ویژگی های شاخص دنیای امروز اطلاع رسانی سریع و فراگیر است. دنیای امروز با همه بزرگی اش به دلیل فراهم آمدن امکان اطلاع رسانی با دو ویژگی فوق به گونه ای شده که هر اتفاق مهم در کوتاهترین زمان ممکن به اقصی نقاط زمین می رسد و نفوس بشری به سرعت و سهولت بسته به نوع علاقمندی و گرایشش به اخبار مورد نظرش دست پیدا می کند.

اما در این میان جریان سازی اجتماعی رسانه ای که به موج های بزرگ و کوچک و بعضاً ویرانگر تشبیه می شود، رسانه  را به پدیده ای قدرتمند تبدیل کرده است. این مهم مسئولیت اخلاقی اصحاب خبر و رسانه سنگین و سنگین تر می کند و هر مقدار گستره و نفوذ رسانه ای بیشتر باشد قدرت بیشتر و به تبع آن مسئولیت اخلاقی آن نیز سنگین تر فعلیت خواهد یافت.

خبرنگار در واقع وجدان بیدار مردم، چشم بصیر و لسان صادق مردم عرصه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است؛ لذا خبرنگار باید رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کند و برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند و تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌های بنگاه های دروغ پراکنی دشمنان و فشارهای خارجی قرار نگیرد.  

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار «محمود صارمی» و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، فرا رسیدن روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه، روز حق بینی و حق نویسی، روز گام نهادن در وادی آگاهی و بصیرت را به همه خبرنگاران شریف، مؤمن و آزاده و نیز اصحاب رسانه تبریک عرض نموده و از خدای متعال سلامت و توفیق روزافزون برای همه خبرنگاران متعهد، فداکار، آشنا به مسئولیت‌های خطیر خبرنگاری و عامل به آن مسئولیت ها مسئلت می کنم.

محمدتقی سبحانی نیا

مدیر حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha