سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 913868
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
همراه بیمار

حوزه/ آیین تجلیل از طلاب مجاهد همراه بیمار در بوشهر با حضور مدیر حوزه علمیه استان در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در مراسم تجلیل از طلاب مجاهد «همراه بیمار» که در بیمارستان های بستری بیماران کرونایی به صورت جهادی حضور فعال داشتند، اظهار داشت: کاری که صورت گرفته در این چند سال اخیر در کشور بی نظیر است و حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت بیش از سابق پا به پای مردم آمده اند گرچه روحانیت در طول تاریخ همیشه مظهر خدمت رسانی بوده اند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: همیشه روحانیت مرجع و پناه مردم بوده اند، اما در سال های اخیر به جهت اشتغالاتی که برای طلاب و روحانیون ایجاد شده بود به نظر می رسید در عرصه های اجتماعی سردرگمی هایی وجود دارد  که الحمدلله برطرف شد و با رهبری امام خامنهای اتفاقات خوبی توسط طلاب صورت گرفت.

وی افزود: در سال گذشته در سیل و قبل از آن در زلزله کرمانشاه با حضور با شکوه روحانیت در کنار مردم صحنه های زیبایی جلوه کرد، و در مقابل هجمه های رسانه های غربی که داشتند چیزی به وجود آورد که چشم جهانیان را خیره کرد؛ به نظر می رسید روحانیت می تواند در عرصه های دیگر هم موثر باشد و حضور یک روحانی ملبس، شور و اشتیاقی را در بین مردم ایجاد کرد.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: در بحث کرونا از روزهای اول، عده ای از طلاب و روحانیون به صحنه آمدند و در بیمارستان ها حضور پیدا کردند و کارهایی را انجام دادند که کادر درمان و بیماران برای آنها شگفت انگیز بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده طلاب و روحانیون در دوران کرونا گفت:  با رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر کارهای خوبی شروع شد و فعالیت های گسترده ای هم برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی صورت گرفت. اگر این دلگرمی در جامعه ایجاد نمی شد به راحتی نمی شد این مسئله را مدیریت و کنترل کرد، روحانیت با حضور خود و تشکیل گروه های جهادی نزدیک به ۲۰۰ هزار ماسک تا ماه فروردین تولید کردند.

وی تصریح کرد: در کنار همه کارهایی که روحانیت انجام دادند، سخت ترین کار را گروه های جهادی همراه بیمار انجام دادند و این سخت ترین ایثار بود؛ در طول تاریخ برخی از صحنه ها بی نظیر است و پنجره جدیدی رو به عالم باز می کند که تا پیش از این کسی تصور آن را نمی کرد.

حجت الاسلام خدری با اشاره به رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، گفت: بسته های معیشتی و کمک های مومنانه زیادی در این ایام بین نیازمندان توزیع شد و در این راستا تعداد چهار رزمایش خدمت مومنانه برگزار گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha