جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه محرم تنها متعلق به شیعیان نیست، گفت: مناسبت هایی همانند محرم و اربعین می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در  جمع طلاب سنندجی که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، عنوان کرد: برای اینکه بیشتر از این جامعه ما در بحث کرونا آسیب نبیند و نیز در بحث معیشت و اشتغال دچار وقفه و... نشویم، باید با رعایت موازین بهداشتی در خروج این ویروس از استان و کشور تلاش کنیم.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش که در نیمه شعبان امسال ایراد فرمودند، دستور اجرای این رزمایش را در این شرایط خاص دادند که انصافا این طرح کمک بسیار خوبی برای خانوارهای کم درآمد جامعه بود، لذا امیدواریم که این رزمایش کماکان ادامه داشته باشد.

این استاد علوم دینی اهل سنت تصریح کرد: لذا از مدیران و مسئولان محترم می خواهیم برای جلوگیری از هرگونه موازی کاری در رزمایش کمک مومنانه به صورت تخصصی برای این کار یک دبیرخانه دائمی تعریف نمایند.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در آستانه ماه محرم هستیم، ماهی که قرن های متمادی است که یادآور نهضت عاشورای حسینی می باشد، لذا باید از این ماه برای معرفی اسلام واقعی تلاش وافری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه محرم تنها متعلق به شیعیان نیست، بیان کرد: شیعه و سنی همگی برادرند و یک خدا، یک پیامبر و یک کتاب آسمانی دارند، لذا کسانی که به هر علت به دنبال ایجاد تفرقه بین این برادران دینی هستند نه تنها نباید آنها را مسلمان دانست، بلکه باید گفت که هیچ دینی ندارند و عده ای فتنه جو می باشند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: خوشبختانه شاهد وحدت و برادری خوبی بین مردم سنی و شیعه در کردستان هستیم و اوج این وحدت در اربعین سال گذشته به نمایش گذاشته شد.

ماموستا راستی تصریح کرد: در سال گذشته به عینه همه دیدیم که مردم اهل سنت در کنار برادران دینی خود در موکب های حسینی، مشغول خدمت به زائرین امام حسین (ع) بودند.

این عالم اهل سنت گفت: لذا می توان گفت که مناسبت هایی همانند محرم و اربعین می تواند زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha