پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گلباغی

حوزه/ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: با تلاش دلسوزان و متولیان فرهنگی و مذهبی در کردستان اکنون شاهد فعال بودن ۶۰۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح روستاها و شهرهای این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، کامل گلباغی، پیش از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی مسجد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد در جهان اسلام به عنوان کانونی برای اجتماع مسلمین شناخته می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: در همین مساجد تصمیم های بزرگ جهان اسلام اتخاذ می شد و بسیاری از امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، معنوی و حتی نظامی در مساجد مطرح می گردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه با تلاش دلسوزان و متولیان فرهنگی و مذهبی در کردستان اکنون شاهد فعال بودن ۶۰۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح روستاها و شهرهای این استان هستیم.

گلباغی افزود: این میزان رشد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کردستان نشان می دهد که مردم این استان اهمیت بسیار والایی برای مساجد قائل هستند تا جایی که ساخت، تهجیز و... مساجد را به صورت خودجوش انجام می دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: باید از وجود این همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان کردستان استفاده بهینه برای بسط و توسعه مبانی اسلامی و فرهنگ سازی نماییم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با ابزارهای تبلیغاتی همانند رسانه های دیداری و شنیداری اهمیت جایگاه مساجد در جامعه اسلامی را برای عامه مردم تعریف و تحلیل نماییم و در صورت تحقق این مهم شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی و مذهبی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان خواهیم بود.

گلباغی گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد نقش یک سنگر نفوذناپذیر در برابر توطئه های استکبار جهانی و بدخواهان دین اسلام را دارند و از سوی دیگر همین مساجد می‌توانند محور وحدت در استان کردستان باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان خاطرنشان کرد: در روز جهانی مساجد برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری در دستور کار داریم، البته این برنامه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha