سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ماه محرم را فرصتی مغتنم برای تبلیغ، تبیین و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای هیئات مذهبی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان، گفت: اعضای شورای هیئات مذهبی و مبلغان برای ترویج و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدامات موثر و اثرگذاری انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصتی مغتنم برای تبیین و فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم باید شاخصه های قیام امام حسین (ع) به خوبی در منابر و هیئات مذهبی بیان شود و برای ترویج فرهنگ ولایت مداری،دشمن شناسی و استکبار ستیزی برنامه های عزاداری به صورت مدون و هدفمند برگزار شد . 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در برگزاری عزاداری محرم امسال باید پروتکل های بهداشتی دقیق و منظم اجرا شود، افزود: در برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان  حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش تابع قوانین ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا هستیم و هیئات مذهبی باید مردم را به سمت برگزاری عزاداری ها با رعایت دقیق نکات بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هدایت کنند . 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: مسئولان هیئات مذهبی مراقب باشند تا عزاداران به سمت برپایی آئین گل مالی نروند، چرا که به دلیل حفظ سلامتی مردم این آئین ها برگزار نخواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام روح الدین دریکوند، رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان نیز با بیان اینکه برگزاری عزاداری ها در هیئات مذهبی نیازمند اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی است، گفت: تیم های نظارتی، عزاداری ها را رصد می کنند و با هیئاتی که نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهند کرد . 

حجت الاسلام رضا حقیان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این دیدار به همکاری و تعامل خوب هیئات مذهبی با این ستاد اشاره و خاطرنشان کرد: به همت مبلغان و مداحان شاخصه های مکتب عاشورا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در منابر و عزاداری ها بیان می شود و در این خصوص مبلغان و مداحان برای احیای این فریضه رسالت خود را انجام خواهند داد.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha