جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید احمدرضا شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که محرم ماه تجلی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در آیه قرآن معیار برتری امت، امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه شجاعت امام حسین(ع) پشتوانه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: ماه محرم، ماه تجلی امر به معروف و نهی از منکر، مظهر ایثار و فداکاری است.

وی افزود: در آیه قرآن معیار برتری امت، امر به معروف و نهی از منکر معرفی شده است چراکه در امت اسلامی سکوت و ترس معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در کنار امر به معروف باید نهی از منکر نیز انجام و با فساد مبارزه شود ولی برخی از ما تنها به امر به معروف توجه می‌کنیم و نهی از منکر نداریم این یعنی تنها بخشی از وظیفه خود را انجام داده‌ایم و نمی‌توانیم به هدف الهی امر به معروف و نهی از منکر برسیم.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید برخواسته از ایمان باشد و خداوند در آیات قرآن می‌فرمایند اهل کتاب به دین اسلام ایمان بیاورند ولی متاسفانه برخی ایمان آورند و برخی در فسق و فجور باقی ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در چهل سالگی دوم و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از طرف مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر ظهور بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: وضعیت استان لرستان نیز به گونه‌ای است که نیازمند همدلی، وفاق، اتحاد و صدای واحدی داریم که امر به معروف و نهی از منکر را براساس دستورالعمل پیش ببریم و این موضوعی نیست که یک فرد یا دستگاهی به تنهایی به آن عمل کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: هر توفیقی طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی حاصل شده آمران به معروف و ناهیان از منکر حضور داشته و در جلوگیری از فساد دخالت داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: شش هزار و سیصد شهید استان لرستان آمران به معروف و نهی از منکری بودند که جانشان را جهت بقای ملت و ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: در راستای امر به معروف و نهی از منکر با جوانانی با احساسات پاک روبرو می‌شویم که این احساسات نیازمند تدبیر است و نباید این احساسات را خاموش کنیم بلکه باید این احساسات را به مسیر صحیح هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به جایی برسیم که هشت میلیون جوان مومن پای کار، انقلابی، پای کار معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه برای نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم چرا که با مطالبه گری این جوانان بسیاری از مشکلات حل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha