جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره ملی علوم اسلامی و بلایای فراگیر

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت:جشنواره ملی علوم اسلامی و بلایای فراگیر با همکاری مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در سال جاری برگزار خواهد شد.

معصومه ناطقی خمسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «علوم  اسلامی و بلایای فراگیر»، گفت: پرواضح است که  زندگی افراد در طول تاریخ همواره متأثر از چالش ها و فراز و نشیب های گوناگون بوده و این چالش ها به نوعی از ابتلائات الهی بشمار می رود  و بیماری کووید ۱۹ نیز نمونه بارزی از این موارد در عصر حاضر است که تأثیرات مهمی را بر ساحت های مختلف حیات بشری از جمله  فرهنگ، اعتقاد، سیاست، اقتصاد و علم و دانش گذارده است.

وی  بیان داشت: می توان از ظرفیت پژوهشگران، هنرمندان و صاحبان عرصه علم و اندیشه در جهت نظام بخشی به قواعد و روابط حاکم بر ساختارهای مختلف جوامع انسانی و نهادهای سیاسی، اعتقادی و مذهبی در مواجهه انسان متجدد متکی به فن‌آوری‌های پیچیده با بلایای فراگیر و چگونگی تبدیل تهدیدها به فرصت ها در زمینه های مختلف بهره گیری کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: از این رو معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان اقدام به برگزاری جشنواره ای ملی با عنوان «علوم اسلامی و بلایای فراگیر» کرده و پوستر آن جهت مشارکت همگانی به مدارس علمیه و مراکز پژوهشی سراسر کشور ارسال شده است.

وی در پایان بیان کرد: این جشنواره در چهار محور تدوین شده که علاقه‌مندان می توانند آثار خود را در قالب مقاله، خاطره، شعر، دلنوشته، داستان و عکس به دبیرخانه همایش واقع در همدان، میدان عاشورا، بلوار سردار همدانی، روبروی ترمینال اتوبوس ها، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان ارسال کنند.

ناطقی خمسه افزود: همچنین علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۸۱۳۴۲۲۳۲۴۷-۰۸۱۳۴۲۲۳۲۴۶ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Razieh IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    چه جوری اطلاع میدن که مقاله اکسپ شده یا نه ؟ جوابیه کی ارسال میشه