شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نمازهای جمعه پاتوق رزمندگان، محل اعزام نیروهای رزمی به جبهه و پایگاه دریافت آخرین تحلیل‌ها درباره جنگ و دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به نقش امامان جمعه در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ائمه جمعه‌ای که در استان‌ها و شهرهای مرزی مانند خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و حتی بوشهر و هرمزگان، حضور داشته و تا پایان جنگ در مناطق خود ماندند، نقش ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: ائمه جمعه‌ای مانند آیت‌الله موسوی جزایری در اهواز، آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، آیت‌الله قاضی در دزفول، آیت‌الله محمدی در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی در ارومیه و امامان جمعه شهرهای دیگر از این جمله بودند که وجود آنان در شهرهای خود پشتوانه قوی برای رزمندگان اسلام بود و اثرات و برکات بسیار زیادی داشت.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: دسته دیگر، امامان جمعه‌ای بودند که در طول سال، چندین بار به جبهه آمده و نقش تبلیغی و روحیه بخشی را برای رزمندگان ایفا می‌کردند. این گروه از امامان جمعه، بیشتر در مقرهای نیروهای رزمنده استان و شهرستان خود در مواقف مختلف، خصوصاً ایام عملیات شرکت می‌کردند و این گروه شامل همه ائمه جمعه می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور بزرگانی چون شهید محراب آیت‌الله مدنی، شهید محراب آیت‌الله صدوقی، مرحوم آیت‌الله مشکینی و نمایندگان امام در استان‌ها در این بخش بسیار پررنگ بود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: با توجه به فقدان رسانه‌های محلی و منطقه‌ای و عدم توسعه صداوسیما در آن زمان، نمازهای جمعه در هر شهرستان و منطقه، محل اصلی تبیین و بصیرت افزایی بود.

وی تصریح کرد: درواقع نمازهای جمعه پاتوق رزمندگان، محل اعزام نیروهای رزمی به جبهه و پایگاه دریافت آخرین تحلیل‌ها درباره جنگ و دفاع مقدس تلقی می‌شد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: همچنین ائمه جمعه در همه مناطق، مسئولان ارشد ستاد پشتیبانی جنگ بودند و ستادهای نماز جمعه در کنار فعالیت فرهنگی و خدماتی در نماز جمعه، بازوان توانای ستاد پشتیبانی جنگ محسوب می‌شدند؛ به‌گونه‌ای که بخش عمده‌ای از کمک‌های مردمی در نمازهای جمعه جمع‌آوری می‌شد و از پایگاه‌های جمعه ارسال می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha