شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام خمینی (ره) فقط یک عالم نبود که در حوزه بنشیند و فقط درس بخواند، بلکه در عین حال یک فرد سیاسی و اجتماعی بود و با همین پشتوانه نیز انقلاب را به پیروزی رسانده و جنگ را مدیریت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: این نهاد درزمینهٔ جمع‌آوری و حفظ آثار با پویش‌های گوناگون سعی در جمع‌آوری ذخایر دوران دفاع مقدس اعم از خاطره و عکس و تجربیات دارد که اقدام ارزنده‌ای است.

وی ادامه داد: البته باید در باب نشر این آثار جمع‌آوری‌شده هم بسیج همگانی شکل گیرد، چراکه نشر این موارد خودبه‌خود تأثیر مثبت در رفتار اجتماعی جامعه مخصوصاً جوانان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امروز می‌بینیم در لبنان و کشورهای جبهه مقاومت یا حتی کشوری مثل ارمنستان کتاب‌های خاطرات شهدای ما ازجمله خاطرات امثال شهید ابراهیم هادی و شهید حججی تأثیرات قوی انگیزشی در روحیه جوانان دارد و این نشان‌دهنده ارزش و اثرگذاری اقدامات صورت گرفته در زمینهٔ حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هر مقدار عمق معرفت و شناخت ما نسبت به اسلام ناب و مسلمانان واقعی که در رأس مجاهدین فی سبیل الله و شهدا بودند زیاد شود انگیزه ما نسبت به دفاع از اسلام بیشتر خواهد شد؛ ازاین‌رو باید برای عمق‌بخشی به شناخت و معرفت دینی خود تلاش و جدوجهد همیشگی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: نهضت جمهوری اسلامی از سال ۱۳۴۲ شروع شد و در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در آن زمان با وجود اینکه دو قدرت شرق و غرب باهم در جنگ بودند اما به خاطر از پای درآوردن نظام جمهوری اسلامی با همدیگر همدست شدند.

سرهنگ شجاع ادامه داد: اقداماتی از قبیل نفوذهایی که صورت گرفت از جمله نفوذ لیبرال‌ها، ملی‌گراها، بحث کودتا، تجزیه‌طلبی، منافقین، ترورها و ... همه و همه در راستای از پا در آوردن نظام اسلامی بود.

وی اضافه کرد: تجزیه‌طلبی از شهرهای کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گنبد، گلستان و... شروع شد و پس از آن هم دشمنان جنگی را ترتیب دادند که در آن همه دنیا و حوزه‌ها و فدراسیون‌ها یک‌طرف بودند و ملت ایران در طرف دیگر قرار داشت.

سرهنگ شجاع خاطرنشان کرد: تجهیزات سپاه و ارتش در زمان جنگ زیر ۵۰ درصد بود، اما با مدیریت امام خمینی (ره) و مقاومت مردم عزیز رزمندگان اسلام به پیروزی رسیدند.

این مسئول حوزوی افزود: امام خمینی (ره) فقط یک عالم نبود که در حوزه بنشیند و فقط درس بخواند، بلکه در عین حال یک فرد سیاسی و اجتماعی بود و با همین پشتوانه نیز انقلاب را به پیروزی رسانده و جنگ را مدیریت کردند.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های صورت گرفته در بیش از چهار دهه گذشته، اظهار کرد: در این کشور از رئیس‌جمهور، وزیر و...همگی ریزش داشتند، اما انقلاب پایدار و جاودانه باقی‌مانده است و به فضل الهی این پرچم به دست حضرت مهدی موعود (عج) تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha