جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دادگر با تاکید بر نقش مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در ممانعت از اجرای سند ۲۰۳۰ در مراکز آموزشی و فرهنگی کشور، گفت: در هر تمدنی تعلیم و تربیت از عناصر اصلی و کلیدی است و تا زمانی که تحول بنیادین در آموزش و پرورش اتفاق نیافتاده است قائدتاً مشکلات موجود در نظام آموزشی و فرهنگی کشور ادامه خواهد داشت!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید امین الله دادگر، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، امروز در پنجمین هم اندیشی علمی فقه نظام ساز با موضوع «نقد سند ۲۰۳۰ از منظر فقه التربیه» که در محل این موسسه در فضای اسکایپ برگزار شد، با بیان اینکه تحول به صورت تدریجی و براساس برنامه و نقشه راه صورت می پذیرد، گفت: کشورهای مختلف در جهان بحث های تحولی خود را در فرایندهای طولانی ۲۰ یا ۳۰ سال پیگیری و برنامه ریزی می کنند و متناسب با نگاه و اندیشه فلسفی خود به اهداف تعیین شده دست پیدا می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه تعلیم و تربیت کشور است، ابراز داشت: با توجه به وضعیت آموزشی و فرهنگی کشور قائدتاً حرکت نظام آموزشی و نظام تعلیم و تربیت کشور مطابق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست نیست و این امر را می توان در وضعیت مدارس و دانشگاه ها مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه تحول یعنی قانع نبودن به شرایط موجود و مطالبه وضعیت بهتر است، افزود: در روایات هم داریم اگر دو روزی که از عمر ما سپری می شود در شرایط و وضعیت یکسانی بگذرد ما دچار خسران شده ایم! بنا بر این تعامل بین این سند با رویکرد تحولی و تعامل با ارکان و عناصر مختلف آن یعنی معلمان، مدیران، برنامه های درسی و سایر ظرفیت ها و ابزارها باید به درستی برقرار شود. و همه باید برای اجرای آن تلاش کنند زیرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند اسلامی ایرانی است.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان تبیین مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برای معلمان و مدیران ضروری دانست و افزود: بومی سازی و هدف گذاری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسئله بسیار مهمی است و با کمی مقایسه بین این سند و سند ۲۰۳۰ می توان به کامل بودن سند تحول بنیادین پی برد.

حجت الاسلام دادگر در پایان با تاکید بر نقش مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در ممانعت از اجرای سند ۲۰۳۰ در مراکز آموزشی و فرهنگی کشور، گفت: در هر تمدنی تعلیم و تربیت از عناصر اصلی و کلیدی است و تا زمانی که تحول بنیادین در آموزش و پرورش اتفاق نیافتاده است قائدتاً مشکلات موجود در نظام آموزشی و فرهنگی کشور ادامه خواهد داشت! لذا ضرورت دارد نگاه درست و دقیق ناظر بر سند تحول بنیادین و مبانی انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش بوجود بیاید. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    نماینده رهبری در دانشگاه فرهنگیان؟؟؟؟؟؟؟ کاش یه خورده سواد رسانه ای تون رو بالا ببرید بجای این همه شعار و .... مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان درسته نه نماینده رهبری