سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بشار اسد

حوزه/ بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: حضور پایگاه های نظامی روسیه ضامن برقراری امنیت و استقرار در سوریه و مبارزه با تروریسم جهانی می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر اهمیت حضور پایگاه های نظامی روسیه در اراضی کشور خود تأکید و اشاره کرد: حضور این پایگاه ها ضامن برقراری امنیت و استقرار در سوریه و مبارزه با تروریسم جهانی می شود.

وی در گفتگوی ویژه با شبکه "زفزدا"" روسیه گفت: سوریه امروز با تروریسم جهانی درگیر است و روسیه در تحقق امنیت و استقرار به ما کمک می کند، امّا بعد از نابودی تروریسم، روسیه در سطح بین المللی از طریق تشویق جامعه بین الملل و کشور های مختلف به اجرای قانون بین المللی، نقش دیگری بازی خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: در نظام روابط بین المللی کنونی، میان قدرت ها خللی وجود دارد و روسیه باید توازن از دست رفته را بازگرداند.

اسد با بیان اینکه حضور نظامی روسیه نه تنها در سوریه بلکه در تمامی جهان، نقش بزرگی ایفا می کند، بیان داشت: حضور روسیه ضامن امنیت است و در نظام جهان تعادل و توازن بیشتری به وجود آورده است، طبعاً اگر غرب از سیاست خصمانه و استفاده از قدرت نظامی در ایجاد مشکلات در جهان دست بردارد، شاید روسیه هم هرگز به این سیاست نیاز نخواهد داشت. امروز جهان نیازمند توازنی است که بیان کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha