پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افشار

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین از برپایی موکب حوزه علمیه قزوین در زندان مرکزی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام عباس افشار صبح امروز با حضور در زندان مرکزی قزوین با مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل زندان های استان قزوین در راستای هماهنگی برنامه های برپایی موکب  حوزه علمیه قزوین در زندان مرکزی این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین اظهار کرد: همه ساله موکب حوزه علمیه قزوین با فرا رسیدن اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلای معلی و همچنین در خود شهر کربلای معلی کار خدمت رسانی به عزاداران پیاده اربعین حسینی را انجام می داد ولی متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال هیچ موکبی به کربلا اعزام نشد، امیدواریم با ریشه کنی هر چه زودتر این ویروس منحوس شاهد فعالیت‌هایی در این زمینه باشیم.

وی افزود: امسال حوزه علمیه قزوین با همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، معاونت فرهنگی اداره کل زندانها، سازمان بازسازی عتبات استان قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، موکب های مردمی و شورای کشاورزی شهر اقبالیه در تلاش است موکبی در داخل زندان مرکزی برپا کند تا در کنار مدد جویان بتوانیم برنامه زیارت اربعین حسینی را با رعایت همه مسائل بهداشتی داشته باشیم.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت قزوین برگزاری مسابقه با رویکرد اربعین، سخنرانی، مداحی ذاکرین اهل بیت(ع)، بازگویی واقعه عاشورا  توسط دوربین های سه بعدی همراه با روایتگری راویان و ارائه خدمات پزشکی را بخشی از فعالیت‌های موکب حوزه علمیه قزوین برشمرد.

حجت الاسلام افشار بیان کرد: در روز اربعین حسینی تعدادی از زندانیان بدهی مالی توسط خیرین آزاد و به آغوش خانواده خود باز خواهند گشت.

همکاری حوزه های علمیه و امور زندان ها ضروری است

آقای ابراهیمی، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل زندان های استان قزوین گفت: با توجه به توانمندی های بالای تبلیغی و مشاوره ای حوزه های علمیه و روحانیون آمادگی لازم جهت همکاری با این نهاد ارزشمند و حضور حوزویان در بین مددجویان در چارچوب فعالیت های تبلیغی و مشاوره ای، احکام و برنامه های امور قرآنی وجود دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل امور زندان های استان قزوین تصریح کرد: به تجربه بارها ثابت شده که حضور روحانیون در زندان ها باعث تحول درونی زندانیان می شود و آنها پس از گذراندن دوران محکومیت خود می توانند به فردی با رفتار متفاوت از گذشته در جامعه تبدیل شوند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha