شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از عملکرد برخی دستگاه‌های متولی فرهنگ در عرصه نماز، گفت: قطعا از دستگاه‌های فرهنگی انتظار بیشتری برای توجه نسبت به این امر وجود دارد و این شایسته نیست دستگاهی که خود متولی امور فرهنگی است، در بین ۲۰ دستگاه برتر در امر نماز نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از ۲۰ دستگاه‌ برتر در امر نماز، با اشاره به آیات قرآن کریم، توجه به نماز را زمینه ساز حذف فحشا و منکر از جامعه دانست و اظهار داشت: در مقابل این قضیه، تضییع شدن نماز است که نتیجه آن ترویج و توسعه فحشا در جامعه خواهد بود.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه ای که در ساختارهای مختلف با مشکل مواجه شده را جدی نگرفتن نماز عنوان کرد و گفت: امروز در جامعه با منکراتی مواجهی هستیم که باید نسبت به آن بی تفاوت نباشیم.

امام جمعه همدان افزود: البته منکرات تنها بحث حجاب نیست بلکه امروز در جامعه باید بزرگترین منکر را انجام نشدن کار ارباب رجوع در ادارات دانست.

وی با تاکید بر اینکه همانطور که اگر آشنایی در اداره حضور دارد و او را راهنمایی می کنیم، باید با همه چنین برخوردی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: بزرگترین کار فرهنگی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد مسئله نماز است و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان اینکه در هر اداره‌ای که مسئله نماز جدی‌تر گرفته می‌شود، کارها به نحو بهتری و با تسهیل‌گری بیشتر انجام می‌شود، مطرح کرد: حضور مدیران در نماز ادارات حتی اگر هفته ای دو روز، اما قطعا در تشویق دیگران برای حضور در نماز موثر خواهد بود، و این حضور و در ترویج فرهنگ در ایجاد رضایت مندی از کار و پیشرفت در کار موثر می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در فضایی لغزنده در حال حرکت هستند، گفت: همان طور که گذشتگان پشت این میزها حضور داشتند و و آن را تحویل ما دادند، ما نیز باید آن را به دیگران تحویل دهیم، بنابراین آنچه در این بین مهم است توجه من و شما به خود است و اینکه نباید از خود غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: اگر مجموعه ما جزو دستگاه برتر باشد، اما خودمان توجهی به خودمان نداشته باشیم، این یعنی سرمان کلاه رفته است و لذا خود مدیران و مسئولان نیازمند به خلوت و اخلاق هستند.

وی با بیان اینکه آنچه می تواند به مسئولان کمک کند، مسئله نماز است، یادآور شد: شرط آنکه مجموعه‌ای نسبت به نماز حساس باشد این است که مسئول آن اداره نیز نسبت به نماز اول وقت شخصا حساس باشد و در آن شرکت کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه امام علی علی(ع) در برخورد با بیت‌المال حتی نسبت به یک خرمای له شده در ته بیت‌المال نیز حساس بودند و آن را هم تقسیم می کردند، بیان کرد: همان طور که حضرت امیر(ع) از تضییع بیت‌المال با این دقت جلوگیری می کردند، ما هم باید مراقب خرماهای له شده ای که در صندوق بیت‌المال وجود دارد باشیم.

وی در پایان با گلایه از عملکرد برخی دستگاه‌های متولی فرهنگ در عرصه نماز، عنوان کرد: قطعا از دستگاه‌های فرهنگی انتظار بیشتری برای توجه نسبت به این امر وجود دارد و این شایسته نیست دستگاهی که خود متولی امور فرهنگی است، در بین ۲۰ دستگاه برتر در امر نماز نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha