شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسنی حلم

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: در شرایط استثنایی امروز که با ویروس کرونا مواجه هستیم و مردم استرس‌های روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کنند، استعانت از نماز و اتصال به اقیانوس بی‌انتهای خداوندی، یکی از راه‌های نجات از این وضعیت است که آرامشی وصف ناشدنی را برای بشر به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان ظهر امروز در مراسم تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در حوزه نماز، اقامه نماز را یکی از ارکان مهم دین عنوان کرد و گفت: توجه به نماز آنچنان دارای اهمیت است که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در میدان جنگ و اوج مشکلات و سختی‌ها به اقامه نماز پرداختند.

وی با بیان اینکه تمامی رفتارها و اعمال اهل بیت(ع) برای ما یک درس بزرگ است، گفت: این اقدام امام حسین(ع) دارای این پیام است که راه برون رفت از انحطاط، ذلت و گمراهی توجه به نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه اصلاح جامعه در گرو توجه درست نسبت به نماز است، مطرح کرد: در شرایط استثنایی امروز که با ویروس کرونا مواجه هستیم و مردم استرس‌های روحی و روانی زیادی را تحمل می‌کنند، استعانت از نماز و اتصال به اقیانوس بی‌انتهای خداوندی، یکی از راه‌های نجات از این وضعیت است که آرامشی وصف ناشدنی را برای بشر به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «پیوند نماز، مدرسه، خانه و مسجد» در اواخر آذر یا ابتدا دی امسال برگزار خواهد شد، گفت: مدرسه، خانه و مسجد، سه رکن مهم و اساسی تربیت هر انسانی است که شخصیت واقعی هر فردی در آنجا تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه هماهنگی این سه رکن با یکدیگر، شخصیت واقعی انسان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی را به درستی تشکیل خواهد داد و مطرح کرد: تعارض در میان این سه رکن نتیجه‌اش رفتارهای ناپسند و ناهنجاری‌هایی است گاهی اوقات در جامعه شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، برگزاری این اجلاس را منوط به وضعیت کرونا دانست و گفت: در صورت نامساعد بودن وضعیت استان، این اجلاس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه مصطفی آزادبخت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تقدیر از اقدامات و راهنمایی‌های امام جمعه همدان، اظهار داشت: هر اقدامی که در راستای تقویت نماز صورت گیرد را باید جز وظایف خودمان و در راستای آرمان‌های نظام و انقلاب بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید یار و یاور انقلاب باشیم، گفت: اهمیت و جایگاه نماز به حدی است که مدیران ما، اقامه نماز را مانعی در برابر رشوه‌های میلیاردی و هواهای نفسانی خود می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha