شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: ما مخالف حزب هستیم، اما باید طبق وظیفه، مشخصه های یک فرد اصلح را باید بیان کنیم؛ بخشی از مسئولان اجرایی کشور مردم را از همه چیز نا امید کردند، لذا علما باید امید را به مردم بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، پیش از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه سراسر استان که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه انبیا وظیفه ابلاغ پیام های الهی را داشته اند، اظهار داشت: علما به تبع آن جایگاه حراست انبیا(ع) را بر عهده دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: حضور علما از دوران خود پیامبر(ص) با تربیتی که خود حضرت داشته اند تا به امروز وجود داشته اند و وظیفه سنگینی را بر عهده داشتند که پیام های الهی را به سطح جامعه ابلاغ کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه ابلاغ پیام های الهی سختی های خود را دارد، عنوان کرد: نخستین لازمه آن این است که تداوم ابلاغ را دنبال کنیم، فلسفه وجودی عالم و روحانیت از صدر اسلام تا کنون ابلاغ پیام های الهی بوده و است، و این ابلاغ هم تعطیل بردار نیست، اما نوع ابلاغ در زمان های مختلف متفاوت است.

وی در خصوص وضعیت کنونی جامعه، خاطرنشان کرد:  متاسفانه بخشی از مدیران اجرایی آدرس های غلط را به جامعه می دهند و به دنبال این بودند که گشور را در دامان ابر قدرت ها بیندازند اما مقام معظم رهبری در مقابل آنان ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری مطرح کرد: وظیفه ائمه جمعه، امروز دشوار تر است و باید با امکانات روز مردم را هدایت کنیم.

وی به انتخابات آینده ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان داشت: ما مخالف حزب هستیم، اما باید طبق وظیفه مشخصه های یک فرد اصلح را باید بیان کنیم؛بخشی از مسئولان اجرایی کشور مردم را از همه چیز نا امید کردند، لذا علما باید امید را به مردم بازگردانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha