پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز بر معرفی چهره واقعی شیعه انگلیسی به مردم تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام در طول تاریخ به دنبال ایجاد تفرقه بوده‌اند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: بحث وحدت، موضوعی نیست که امروز نظام مقدس اسلامی ندای آن را سر داده است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه اگر به منابع اسلامی در باب اهمیت وحدت رجوع کنیم مشاهده می‌کنیم که زحمات بسیاری در طول تاریخ اعم از وجود پیامبر(ص) و ائمه و همچنین علما تا به امروز کشیده اند ، اضافه کرد: قرآن کریم نیز در این رابطه تأکید ویژه‌ای دارد. در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران خداوند می‌فرماید شما قبل از اینکه وحدت را داشته باشید نعمت‌های الهی را یاد کنید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه وحدت، ریشه در تاریخ اسلام، انبیای الهی و مکاتب الهی دارد، عنوان کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) هر وقت مردم ایجاد دشمنی و اختلاف کرده‌اند وحدت آنان شکسته شده است، در دین حضرت عیسی(ع) نیز این‌گونه بوده است، در واقع در میان همه انبیای الهی این معنا وجود داشته است.

وی، اصل وحدت را امر الهی دانست و خاطرنشان کرد: انبیای الهی نیز تأکید بر وحدت داشته‌اند همچنین اگر باب روایات را نیز نگاه کنیم، می‌بینیم که بر روی موضوع وحدت تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در خصوص دشمنی‌ها علیه اسلام نیز این‌گونه مطرح کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ به دنبال ایجاد تفرقه بوده‌اند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، این معنا در طول تاریخ، در زمان ائمه هدی(ع) و پس‌ازآن نیز وجود داشته است، همچنین در دوران غیبت امام عصر(عج) نیز این معنا وجود داشته است و تا به امروز نیز ادامه دارد، و دشمنان توانسته‌اند ضربات بزرگی را به مسلمان بزنند، لذا با حرکت حضرت امام(ره) کردند ندای وحدت پررنگ شد.

وی همچنین افزود: اگر وحدت در میان مسلمانان وجود داشت اسرائیل نباید حتی به این قدرت پوشالی ظاهری هم‌دست پیدا می‌کرد، اما در واقع یک سری امکانات و زمین‌هایی از کشورهای اسلامی به دست صهیونیست ها افتاد و این ظلم در اثر عدم وحدت مسلمانان بود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: دشمنان اسلام از وحدت مسلمانان ناراحت هستند و هر روز نقشه‌های جدیدی را علیه امت اسلامی می‌کشند؛ نمونه بارز آن را با حرف‌های رئیس‌جمهور خبیث و نادان فرانسه تحت عنوان آزادی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری به نقش روحانیون و مبلغین در افزایش وحدت اشاره کرد و بیان داشت: همان‌گونه که انبیاء و ائمه(ع) منادیان وحدت بوده‌اند مبلغین و روحانیون نیز باید همان‌گونه منادی وحدت باشند.

وی در پایان با بیان اینکه علما و روحانیون باید افرادی را که برای مطرح‌شدن، چند نفر را به دنبال خود راه می‌اندازند تا از این طریق بتوانند به وحدت مسلمان ضربه بزنند به مردم معرفی کنند، تأکید کرد: علما و روحانیون باید چهره‌های امثال شیعه انگلیسی را که برای اسلام ننگ هستند به مردم معرفی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha