پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دبیر جامعه روخانیت شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) در خصوص فعالیت های جهادی طلاب در عرصه تغسیل اموات کرونایی گفت: در این باره به برخی مسئولان ارشد استان بارها کنایه زده ام و باز خواهم زد که نتوانسته اید کار ارزشمند تغسیل اموات کرونایی را درک کنید، چراکه دیدتان نسبت به انسان، انسان شناسی الهی و اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری عصر امروز در همایش طلاب جهادی تغسیل کنندگان اموات کرونایی که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه ای از سوره مبارکه توبه، اظهار داشت: خداوند در سوره های قرآن کریم بیش از ۹۰ بار به مومنان خطاب کرده است.

وی در خصوص توصیه هایی که قرآن کریم به مونان کرده است، اضافه کرد: یکی از نکات مهمی که خداوند در سوره توبه به آن اشاره می کند «مع الصابرین» است، در واقع برای لازمه قرار گرفتن در مسیر الهی همراه بودن با اهل بیت(ع) است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، رمز ماندگاری حرکت های الهی و قیام های الهی را همراهی با اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اگر شهدا ارزش پیدا کردند به این دلیل بود که به همراه صادقین بودند، در غیر این صورت در طول تاریخ در جنگ ها کشته های بسیاری را داده ایم، اما جنگ هایی ماندگار شدند که مع الصادقین بودند، از این رو جهادهایی ماندگار و ارزشمند بوده اند که رنگ خدا در آن بوده است.

وی در خصوص فعالیت های جهادی طلاب خواهر و برادر، خاطرنشان کرد: طلاب جهادی برادر و خواهر از فرصت «مع الصادقین» بهره مند شدند؛ در این باره به برخی از مسئولان ارشد استان و مسئولان پایین دستی بارها کنایه زده ام و باز خواهم زد که نتوانسته اید این کار ارزشمند طلاب جهادی(تغسیل اموات کرونایی) را درک کنید، چراکه دیدتان نسبت به انسان، انسان شناسی الهی و اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه بیان داشت: برای برخی مسئولان اصلا شهادت معنا ندارد و نمی توانند بفهمند جهاد به چه معنا است؛ میت مسلمان در اسلام ارزش دارد، حتی نمی توان ذره ای از موی آن را کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه میت مسلمان جایگاه والایی دارد، مطرح کرد: طلاب جهادی تغسیل کننده اموات کرونایی کار جهادی و «مع الصادقین» را درک کردند، آن افرادی که علوم انسانی غرب در سر آنان است، نمی توانند این را درک کنند، علوم انسانی اسلام تنگه احد است، شما این تنگه احد را درک کردید، لذا از این فرصت بهره گرفتید و اوج گرفته اید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha