شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسناتي

حوزه/ امام جمعه نجف آباد با تاکید بر حضور هدفمند طلاب در فضای مجازی، گفت: امروز تشکیل گروه های تبلیغی در فضای مجازی مهمترین اقدام در ایفای نقش یک طلبه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان نجف آباد در نشست آنلاین با طلاب مدرسه علمیه  زهرائیه نجف آباد، به نعمت رسالت اشاره کرد و گفت: اگر بشریت بخواهد به مرحله علم برسد فقط و فقط با حضور پیامبران الهی صورت می گیرد و بشر بدون وحی، بدون توحید و بدون پیام پیامبر(ص) در ضلالت است. 
وی بیان کرد: خاتمیت پیامبر به معنی تکمیل شدن، جهانی شدن و جاودانه شدن دین است نه به معنای اینکه بشر کامل شده است و دیگر نیازی به راهنما ندارد، بلکه هنوز هم محتاج کسانی است که وحی الهی را تفسیر کنند. سفارش های زیاد پیامبر جهت تمسک به قرآن و عترت به همین جهت بوده است.

امام جمعه نجف آباد به گمشده بشر در زمان امروز اشاره کرد و گفت: امروز گمشده بشر، عقل است. پیامبر خدا آمد تا عقل ها را زنده کند، عقل که زنده شود، قرآن زنده می شود، عترت زنده می شود و مسیر زیبای حیات طیبه دنیا و آخرت برای انسان باز می شود و بر همه ی ما به خصوص طلاب که این رسالت را قبول کرده اند لازم است که بشر را با راه نجاتش یعنی همان وحی ای که به پیامبر آمده آشنا کنند.

وی به شرایط کنونی جامعه و نحوه تحصیل و تدریس در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: شاید این ویروس سال ها بماند، نباید تحصیل تعطیل شود، تکالیف اصلی ما به عنوان طلبه باید حفظ شود و همه این ها با رعایت دستورالعمل ها امکان پذیر است و همیشه در زمان تهدید هاست که بهترین فرصت ها به دست می آید.

امام جمعه نجف آباد بیان کرد: خطری که جوانان را امروز تهدید می کند، خطر شبهه هایی است که در فضای مجازی در جان و روح‌شان ریخته می شود، در زمانی که ناخواسته همه درگیر فضای مجازی شده اند و کسی حامی فرزندان ما در این فضا نیست! حداقل کاری که یک طلبه می تواند بکند کار تبلیغی است. دشمن بیکار ننشسته پس ما هم نباید رسالتمان را فراموش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  حسناتی افزود: حوزه های علمیه در ورود به فضای مجازی قوی باشند و با کارهای قوی و محتواهای برجسته و ارتباط با جوانان در این فضا، به مقابله با تهدید ها بپردازند. امروز تشکیل گروه های تبلیغی در فضای مجازی مهمترین اقدام در ایفای نقش یک طلبه است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیرزاد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام حاج اقا..کرونا فقط تومساجد که حداکثر10 تا15نفربرانمازجماعت می امدندمییاد اما این بنگاه ماملالتی که جمع میشن سیکارباسیگاررووشن میکنن نمیادتقاظامندم امربفرمایید نمازجماعت بازگشایی شود.مسجدحضرت امام جعفرصادق منطقه4