سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موسوی خمینی شهر

حوزه/ حجت الاسلام موسوی گفت: هیچ فقیهی فتوا به حرمت دوچرخه سواری بانوان نمی دهد و ورزش در همه رشته ها امر مطلوبی است، اما دوچرخه سواری بانوان در صحنه جامعه و به صورت فسادانگیز باعث حرمت این عمل می شود.

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، در خصوص عمل هنجارشکن بانوی کشف حجاب کرده ای که با دوچرخه در انظار عمومی حضور پیدا کرده است، ضمن محکوم کردن شدید این عمل هنجارشکن که به صورت گسترده در شبکه های خارجی بازتاب داشته است، اظهار کرد: ورزش موضوعی است که برای همه آحاد جامعه خاصه بانوان ضرورت دارد و دوچرخه سواری نیز به عنوان یک ورزش مورد قبول همگان است.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: هیچ فقیهی فتوا به حرمت دوچرخه سواری بانوان نمی دهد و ورزش در همه رشته ها امر مطلوبی است و بانوان برای حفظ سلامت جسم و روح نیاز به ورزش و فضاهای ورزشی دارند، اما دوچرخه سواری بانوان در صحنه جامعه و به صورت فسادانگیز باعث حرمت این عمل می شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: باید مراقب بود که اصل ورزش در حاشیه قرار نگیرد و اگر ورزشی در فضایی انجام شود که مفسده برانگیز است و با مبانی اسلام منافات دارد از انجام آن پرهیز کرد و جلوگیری نمود.

وی با استناد بر آیات و روایات از ائمه طاهرین که اختلاط زن و مرد به هر نحوی نهی شده و جزو منکرات دین اسلام به شمار می رود، هشدار داد: اختلاط زن و مرد و حضور بانوان به شکل مفسده در جامعه، موجب به وجود آمدن فسادهای دیگری می شود و آسیب هایی به دنبال دارد و لذا وظیفه مسئولان جامعه است که در زمینه ورزش فضای امنی برای بانوان ایجاد کنند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان خاطرنشان کرد: بانوان می توانند در فضاهایی مانند باغ بانوان، مکان هایی با امنیت بالا و سالن های ورزشی به ورزش معروف و مورد تاکید بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 2
    اگر دوچرخه سواری بانوان مستلزم فساد نباشد چه منع شرعی خواهد بود تا در خیابان و فضاهای عمومی هم دوچرخه سواری کنند؟ اگر برای دوچرخه سواری بانوان شرایطی گذاشته شود مثلا با لباس و هیئت مخصوصی این کار انجام شود و جلب توجه جنس مخالف نباشد، دیگر چه ملاکی برای حرمت آن وجود خواهد داشت؟ دوچرخه سواری و پیاده روی زنان هیچ تفاوتی با هم ندارند و اگر هر دو حالت مستلزم فساد باشد حرام و الا جایز خواهد بود.