سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بیدرام

حوزه/ حجت الاسلام بیدرام گفت: وقف یعنی خارج شدن از دایره خودخواهی و خودبینی و فراتر از خود و خواسته های شخصی دیدن است و نقش هر کس و هر اداره در هر لباس، خاص است و باید همه آحاد جامعه نقش خود را برای ترویج و توسعه وقف ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام روح الله بیدرام صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، وقف را یکی از موضوعات مطرح و مهم در فرهنگ غنی اسلام دانست و گفت: وقف احسان بی منت، انفاق بی ریا، وامی بدون اضطراب باز پرداخت، صدقه جاریه و چشمه همیشه جاری است که قرآن کریم به عناوین مختلف آن را مورد تأکید قرار داده است؛ در حقیقت بهترین شیوه انفاق «وقف» است.

وی تصریح کرد: وقف یعنی خارج شدن از دایره خودخواهی و خودبینی و فراتر از خود و خواسته های شخصی دیدن است و نقش هر کس و هر اداره در هر لباس، خاص است و باید همه آحاد جامعه نقش خود را برای ترویج و توسعه وقف ایفا کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان  متذکر شد: اعتقاد دارم اصحاب رسانه نقش پررنگی را در برجسته سازی فرهنگ وقف دارند چرا که معتقدیم اصحاب رسانه یک جامعه شناس هستند .

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد و افزود: امروزه وقف یکی از بازو های پر توان جهت رفع مشکلات مردم است و اکثر نیات واقفین خیر اندیش در خصوص ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت خصوصاً برگزاری مجالس عزاداری سید الشهدا می باشد که به فرموده امام راحل ریشه اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام بیدرام ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۷ پروژه عمرانی در ناحیه دو شهرستان اصفهان تعریف شده که نیمی از آنها به اتمام رسیده است، همچنین۱۱ مرکز اجرای طرح «افق» در بقاع متبرکه راه اندازی شده ف از محل درآمدها به مساجد شهر اصفهان حدود ۹میلیارد ریال کمک شده است

وی  افزود: درایام کرونایی قریب به  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  از در آمدهای موقوفات و بقاع متبرکه درامر بهداشتی هزینه و ۵ هزار بسته معیشتی تحویل خانواده های نیازمند شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان  بیان کرد: ۱۵۲ موقوفه نیت مذهبی، ۹۹ موقوفه نیت اجتماعی و ۹ موقوفه مدارس دینی و علمیه شامل موقوفه شهشهان، موقوفه بحرالعلوم و موقوفه کبوترآباد دراین ناحیه وجود دارد، به طور کلی ۵۸۷ موقوفه و ۳۲۳۵ رقبه در ناحیه ۲ است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» تاکید کرد: در حال حاضر قریب به ۷۰ مبلّغ دینی و امام جماعت در این ناحیه از محل درآمدهای اوقاف به امر تبلیغ دین می پردازند.

حجت الاسلام بیدرام با اشاره به دیگر اقدامات ناحیه ۲ اصفهان در ایام کرونا، گفت: براساس نیاز دستگاه ها و ادارات کشور همزمان با شیوع گسترده کرونا به مواد ضدعفونی، براساس طرحی ابتکاری و خلاقانه توسط اداره اوقاف اصفهان و با مشارکت ۴۰ جوان خوش فکر و تلاشگر تحت قالب شرکتی دانش بنیان، اولین دستگاه هوشمند ضدعفونی کننده دست برای مراجعین و مردم در ادارات و مکان های عمومی به صورت ایستاده و دیواری طراحی و بالغ بر یک هزار دستگاه ساخته  در کشور  همچون شهرداری ها، ادارات اوقاف، ایستگاه های مترو و.. توزیع شد.

وی در پایان به امر وظایف مردم در قبال موقوفات پرداخت و گفت: وظیفه ما به عنوان مردم و اداره اوقاف، تکریم واقفی است که از میلیاردهای سرمایه خود برای خدا گذشته است.

حجت الاسلام بیدرام عنوان کرد: پشتیبانی و حمایت از موقوفات وظیفه دوم مردم است که از طریق تحویل اسناد وقفی نزد مردم به اداره اوقاف انجام دهند تا موقوفات ثبت شود و از سوءاستفاده جلوگیری بشود، سومین وظیفه مردم در قبال وقف ها ادای دین و دیون مستاجران موقوفات به صورت کمال و تمام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha