سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: معتقدم موقوفات باید با اجازه مراجع و رهبری بازسازی و ساماندهی شوند و با انجام کارهای جدید، شرایط را به نحوی فراهم کنند که موقوفات متروکه و مخروبه احیا، ماندگار و درآمدزا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به حدیثی در مورد نیت و هدف خدایی داشتن در همه امور، اظهار داشت: بر اساس حدیث شریف «مَنْ طَلَبَ رِضَا اَللَّهِ بِسَخَطِ اَلنَّاسِ کَفَاهُ اَللَّهُ أُمُورَ اَلنَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَا اَلنَّاسِ بِسَخَطِ اَللَّهِ وَکَلَهُ اَللَّهُ إِلَی اَلنَّاسِ»، هدف و فلسفه حرکت ما باید خداوند متعال و جلب رضایت او باشد و باید ایمان داشته باشیم که با نیت خدایی و توکل به خدا، مسیر هموار و زمینه رشد فراهم می شود.

وی با بیان اینکه مسیر همه ما به سوی کمال است، افزود: باید ایمان داشته باشیم که در مسیر تعالی، جریان رحمت الهی هرگز قطع نمی شود بلکه این انسان ها هستند که گاهی با انجام برخی امور، خود را از رحمت خدا محروم می کنند.

آیت الله  ناصری یزدی تأکید کرد: خداوند متعال وعده داده که کفالت همه امور ما را بر عهده دارد اما شرط، آن است که در همه کارها، نیت خدا و کسب رضایت حق مدنظر باشد و اگر اینگونه باشد، مسیر هموار و زمینه‌های رشد فراهم و سختی‌ها برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام و انقلاب ما مصداق همین نیت و توکل است، بیان کرد: ۴۰ سال است که انقلاب ما دستخوش توطئه ها و دسیسه های مختلف و متعدد دشمنان است و دشمن میلیاردها دلار هزینه می کند تا به ما آسیب وارد کند اما از آنجا که امام ، رهبر و مردم و رزمندگان ما در همه دوره ها نیت خدایی داشتند، خداوند این انقلاب را در پناه خود حفظ کرده است.

 امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وقف و اهمیت آن اظهار داشت: موقوفات اکنون در کشور ما با مشکلاتی مواجه است اما باید دید که چگونه و با چه تدبیری می توان این مشکلات را حل و موقوفات را احیا کرد.

وی تصریح کرد: معتقدم موقوفات باید با اجازه مراجع و رهبری بازسازی و ساماندهی شوند و با انجام کارهای جدید، شرایط را به نحوی فراهم کنند موقوفات متروکه و مخروبه احیا و ماندگار و درآمدزا شود.

آیت الله ناصری یزدی تأکید کرد: برای تحقق این امر نیاز به یک حرکت جهادی و جدی در وقف است و باید با یک برنامه ریزی صحیح و کسب اجازه از مراجع و رعایت احکام وقف، ضمن احیای موقوفات از درآمد آنها در عرصه فرهنگ، مدرسه سازی، حوزه های علمیه، کمک به فقرا و... استفاده شود.

وی اظهار داشت: اصل کار وقف، کار اقتصادی است زیرا دولتها برای بسیاری از امور به ویژه حوزه های علمیه و مسائل فرهنگی هزینه چندانی نمی کنند بنابراین لازم است با هدایت واقفان به سمت کارهای فرهنگی، از موقوفات در این مسیر بهره گرفت.

آیت الله ناصری یزدی خواستار شد: بر این اساس، تشکیلات وقف در کشور ما نیاز به یک جنبش عظیم و یک تحول جهادی دارد و در استان یزد نیز باید ضمن حل مسائل شرعی وقف، موقوفات را کارآمد کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha