پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران، فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیاء شد و وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار شورای معاونین و رؤسای نواحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک هفته وقف و تقدیر از فعالان این حوزه، اظهار داشت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است و در سایه آن عدالت اجتماعی محقق می شود.

امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایات و توصیه های بزرگان دین، تبدیل مالکیت شخصی به عمومی رسالت و وظیفه اجتماعی مسلمانان است تا فرهنگ اسلامی وقف در جامعه جاری شود. 

وی با تأکید بر اینکه سنت حسنه وقف مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران، فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیاء شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وقف را سرمایه گذاری برای رفع نیازهای عام المنفعه دانست و گفت: وقف هویت اجتماعی دارد که تمام شئون جامعه همچون مسائل فرهنگی، سیاسی و آموزشی را فرا می گیرد و  کارکردهای اجتماعی مؤثر دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهتمام جدی به امورات خیریه در جامعه، گفت: اقدامات شایسته موضوع وقف قابل تقدیر است که باید در امور خیریه هم با بهره گیری از کارهای ابتکاری، این اقدامات پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: وقف اموال در واقع نگهداری آن برای بهره مندی دیگران از آن است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از عملکرد همکاران خود گزارشی ارائه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha