جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاظمی رئیس اوقاف یزد

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با اشاره به اقدامات اوقاف یزد در ایام کرونایی، گفت: ۸۳۰ خانواده یزدی از طرح روضه های خانگی اوقاف استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، محمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت شروع هفته وقف در این اداره برگزار شد، با بیان اینکه مردم دارالعباده یزد از دیرباز تاکنون توجه ویژه ای به بحث وقف داشته اند، گفت: قریب به ۷۰ درصد موقوفات در سطح استان مربوط به روضه خوانی بوده که از افتخارات ما هم خدمت به اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد با اشاره به ثبت ۱۴ وقف جدید طی یکسال گذشته در یزد، بیان داشت: همچنین در طول یکسال گذشته ۴۶ وقف جدید شناسایی و به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: موقوفاتی که در شهرستان یزد هستند عمدتا با نیاتی به ثبت رسیده اند که در آن تلاش برای رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف مشاهده می شود که یکی از نمونه های بارز آن را می توان به ورود اوقاف در بحث تولید ماسک و راه اندازی ۳۰ کارگاه با همکاری بخش خصوصی برای رفع نیاز مردم در ایام کرونایی اشاره کرد.

کاظمی ادامه داد: توزیع بیش از ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده جهت ضدعفونی معابر و محلات مختلف در سطح شهرستان، همچنین تهیه و توزیع ۱۲ هزار ماسک، توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی و تهیه بیش از ۳۰ مورد جهیزیه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از جمله اقدامات اوقاف شهرستان یزد در طول یکسال گذشته به شمار می رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد به اجرای طرح «۱۰۰۰ خانه ۱۰۰۰ روضه» در یزد اشاره و اظهار داشت: این طرح مورد توجه بسیاری از خانواده های یزدی در ایام ماه محرم و صفر قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح ۸۳۰ مورد روضه خانگی در منازل مردم در سطح شهرستان یزد برگزار شد که در آن هیچ نیازی به پرداخت هزینه برای اعزام مبلغین از سوی میزبان نبود و اوقاف تمامی این مبالغ را پرداخت می کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha