سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه بهمن

حوزه/ امام جمعه بخش بهمن گفت: باید منافع و ارزشمند بودن وقف به عنوان کار خداپسندانه و ماندگار از سوی روحانیون و متولیان وقف برای مردم بیان شود تا اشتیاق مردم برای ورود به این حوزه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ابرکوه، ظهر امروز همزمان با گرامیداشت دهه وقف، ابوالفضل زمانی رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه با حجت الاسلام رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن، دیدار و گفت و گو کردند.

 حجت الاسلام علیزاده ضمن تقدیر از پرسنل اداره اوقاف، اظهار کرد: باید منافع و ارزشمند بودن وقف و این کار خداپسندانه و ماندگار برای مردم بیان شود تا اشتیاق بیشتری برای این مهم پیدا شود.

وی خواستار بررسی دلایل کمرنگ شدن سنت وقف شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش و فرهنگ سازی هر چه بیشتر روحانیون و دستگاهای متولی می تواند مؤثر باشد.

امام جمعه بخش بهمن به دایره گسترده وقف اشاره کرد و افزود: به جز وقف در مسائل مذهبی و برپایی مجالس روضه خوانی برای امام حسین(ع)، عرصه های متعددی مخصوصا در امور فرهنگی و اجتماعی برای وقف وجود دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه به بیان گزارش عملکرد این اداره در شش ماهه نخست سال پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج وقف جدید ایجاد شده و در مجموع شهرستان ابرکوه هم‌اکنون دارای ۳۳۰ موقوفه و بیش از هزار رقبه وقفی است که در سامانه ملی اوقاف به ثبت رسیده است. 

ابوالفضل زمانی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری مجالس عزاداری و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور فعال در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه، عواید مربوط به مجالس روضه‌خوانی در قالب طرح‌های ضیافت همدلی، برکات علوی، برکات حسینی و احسان ماندگار به صورت بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک برای بیش از ۵ میلیون مترمربع از اراضی کشاورزی موقوفه(یعنی حدود ۷۰ درصد از کل اراضی) با هدف حفظ و امنیت موقوفات، جلوگیری از تعرض و موقوفه خواری، سند مالکیت صادر شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha