چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 924349
۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
وقف

حوزه/ ثبت دومین وقف جدید در دهه وقف و پنجمین وقف جدید شهرستان دیّر در سال ۹۹، دیدار امام‌ جمعه اهل سنت شهر کنگان با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، تجلیل از پدر شهید و واقف خیراندیش در دشتستان و دیدار رئیس اوقاف دشتی با فرماندار به مناسبت دهه وقف از مهمترین اخبار کوتاه هفته وقف در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، دومین وقف جدید در دهه وقف و پنجمین وقف جدید شهرستان دیر در سال ۹۹ به ثبت رسید.

احمد کشاورزی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان دیر با بیان این خبر افزود: واقف نیک اندیش آقای سید رضا رضوان نژاد یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۲۴۰ متر مربع به نیت ساخت مسجد در شهر دیر وقف کرد.

کشاورزی گفت: ارزش ریالی این وقف حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد.

۱۶ رقبه از موقوفات کنگان در محدوده منطقه ویژه انرژی پارس

محمد بهمنی در نشست خبری بمناسبت دهه وقف با بیان اینکه در حال حاضر میزان بدهی ادارات بابت موقوفات در اختیار اعم از حق پذیره و اجاره افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ پرونده حقوقی در این زمینه تشکیل شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها نسبت به پرداخت اجاره بهای موقوفات در اختیار و تعیین تکلیف آن اقدام جدی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگان افزود: ۱۶ رقبه از موقوفات کنگان در محدوده منطقه ویژه انرژی پارس است که حق و حقوق آن پرداخت نمی‌شود و میزان معوقات این ۱۶ رقبه افزون بر چند ده میلیارد ریال است.

دیدار امام‌ جمعه اهل سنت شهر کنگان با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان

شیخ محمدجمالی، امام جمعه اهل سنت شهر کنگان امروز به مناسبت دهه وقف با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگان با محمد بهمنی رئیس اداره دیدار کرد.

در این دیدار محمد بهمنی گزارشی از عملکرد اداره اوقاف در حوزه موقوفات اهل تسنن شهرستان ارائه کرد.

در پایان این دیدار امام جمعه اهل سنت شهر کنگان با اهدای لوح تقدیر از رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کنگان قدردانی کرد.

تجلیل از پدر شهید و واقف خیراندیش در دشتستان  

به مناسبت هفته وقف، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتستان، با واقف خیراندیش و پدر شهید سید باقر موسوی دیدار و از ایشان تجلیل کرد.

گفتنی است، ایشان یک باب مغازه با نیت کمک به مستمندان و پرداخت هزینه درمان آنها در شهر آبپخش وقف نموده است.

دیدار رئیس اوقاف دشتی با فرماندار به مناسبت دهه وقف

به مناسبت گرامیداشت دهه وقف رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار اسماعیل رمضانی گزارشی از فعالیت های اوقاف شهرستان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و اوقافی خدمت فرماندار ارائه کرد.

در این نشست عبداله نادری، فرماندار دشتی ضمن تبریک دهه وقف از تلاش و زحمات مجموعه اوقاف شهرستان تشکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha