شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسوی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی از مؤمنین واقف درخواست کرد با توجه به اینکه جامعه امروز از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، پسندیده‌تر است که خیرین بخشی از وقف های خود را صرف نیازمندان و فقرای جامعه اسلامی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه خمینی شهر صبح امروز در دیداری که با جمعی از مسئولین اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر به مناسبت هفته وقف داشت، اظهار کرد: سند وقف به دست مبارک حضرت علی(ع) نگاشته شده که به نام صدقه جاریه نام‌گذاری گردیده است.

وی با بیان این موضوع که موقوفات یک میراث جاودان هستند، افزود: وقف، باقیات الصالحاتی است که ماندگاری آن الی الابد است و تا زمانی که از موقوفه بهره برداری عام المنفعه می شود ثواب و حسنه آن برای شخص وقف کننده در نامه عملش ثبت و ضبط می شود.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: طبق احادیث و روایات معصومین انسان زمانی که از دنیا می رود نامه عملش نیز مختومه می شود، غیر از کسانی که اولاد صالح، منابع منتفع و یا وقف هایی که بهره و منفعت آن شامل مردم جامعه می شود به یادگار از خود باقی گذاشته اند.

حجت الاسلام موسوی  با اشاره به این مطلب که امروزه وقف های معیشتی از مهم ترین وقف ها محسوب می شود، به خیرین و واقفین توصیه کرد: وقف های خود را به سمت و سویی گرایش دهند که جهت انجام امور خیر مانند کمک به فقرا، برگزاری جلسات اهل بیت(ع)، ترویج دین مبین اسلام، تقویت حوزه های علمی شیعی و مراکز آموزشی و علمی باشد.

استاد حوزه از مؤمنین واقف درخواست کرد با توجه به اینکه جامعه امروز از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه است، پسندیده‌تر است که خیرین بخشی از وقف های خود را صرف نیازمندان و فقرای جامعه اسلامی کنند.

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه هستند که از نظر معیشت و بهداشت و درمان دچار مشکلات فراوانی شده اند و آسیب های فراوانی دیده اند و بهتر آن است که از طرف خیرین برخی وقف ها به این سمت هدایت شوند.

حجت الاسلام  موسوی همچنین وقف های آموزشی و علمی را برای جوانان سودمند برشمرد و تشریح کرد: احداث مراکز علمی و بالابردن سطح آموزش های علمی، فرهنگی و تربیتی جوانان از دیگر وقف های ارزشمند جامعه اسلامی است.

امام جمعه خمینی شهر واقفان را به وقف های بهداشتی درمانی توصیه کرد و ادامه داد: توسعه بخش سلامت جامعه از جمله کارهایی است که واقفان می توانند در این حوزه نقش مهمی ایفا کنند.

حجت الاسلام موسوی به بقاع متبرکه شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان خمینی شهر امامزادگان بسیاری وجود دارد که مایه خیر و برکت در شهرستان هستند و امامزاده سید محمد خمینی شهر به جهت عمران و امور فرهنگی در اولویت قرار دارد.

امام جمعه خمینی شهر اظهار کرد: توسعه امامزاده از اولویت های فعالیت های عمرانی امامزاده است که رونق امامزاده می تواند نقش موثری در اشتغال و کسب و کار جوانان شهرستان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوران پساکرونا می توان امور عمرانی و فعالیت های فرهنگی را در آستان امامزاده گسترش داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha