جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 924146
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
  امام جمعه ابرکوه

حوزه/ امام جمعه ابرکوه در پیامی به مناسبت فرارسیدن دهه وقف، نوشت: نادیده گرفتن، ضایع کردن وقف و تصرف غاصبانه در موقوفات اقدامی خلاف شرع است و عذاب الهی را در برزخ و قیامت به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام‌جمعه ابرکوه با صدور پیامی به مناسبت پاسداشت دهه وقف، نادیده گرفتن و تصرف غاصبانه در موقوفات را خلاف شرع دانست. 

متن پیام امام‌جمعه ابرکوه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه وقف، فرصتی برای آشنایی و ترغیب مردم مؤمن به وقف است و موقوفات و بقاع متبرکه و رقبات موقوفه، ظرفیت‌های بلافصل برای شهود نتایج این حسنه پربار و الهی است که تأثیر شگرفی بر زندگی اقشار کم‌درآمد و اماکن متبرکه و مذهبی و ترویج و نشر شعائر دینی در جامعه دارد.

نادیده گرفتن و ضایع کردن وقف و تصرف غاصبانه در موقوفات اقدامی خلاف شرع است و عذاب الهی را در برزخ و قیامت به دنبال دارد.

حسنه وقف همان صدقه جاریه است که مردم عزیز ما باید با جدیت و انگیزه پاک دینی در اموال و املاک خود برای همیشه تاریخ به‌عنوان «حبس اُبد» به یادگار گذارند و از این طریق خود را به خدا مقرّب سازند و به نسل آینده نیز خدمت نمایند.

ضمن ابراز قدردانی از تلاش‌های مجموعه اوقاف و امور خیریه که راهگشای خیر برای همگان و سامان‌بخش امور موقوفات می‌باشند برای همه واقفین که مورث خیر می‌شوند آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha