یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیام مشترک

حوزه/ نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین پیام مشترکی برای روز ۱۴ آبان به نام روز فرهنگ عمومی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین پیام مشترکی برای روز ۱۴ آبان به نام روز فرهنگ عمومی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچون هوایی که تنفس می‌کنیم نقشی اساسی در سرنوشت یک ملت دارد. سنگ بنای تصمیمات مهم هر کشور بر مبنای فرهنگ است. فرهنگ عمومی نیز به عنوان بنیان نظام فرهنگی جامعه تعیین‌کننده سبک زندگی و الگوها و روش‌هایی است که جامعه برای خود برگزیده است.

دین به عنوان مجموعه‌ای از باورهای قلبی و رفتارهای برآمده از این باورها، فرهنگ‌ساز است و اسلام ناب محمدی (ص) با مجموعه کاملی از معارف، قوانین اجتماعی و فردی و اخبار که از طریق وحی و نبوت به ما رسیده است بنیان‌گذار فرهنگ اسلامی است. فرهنگی که نرم‌افزار بنای تمدن نوین اسلامی است.

دیار فرهنگ‌خیز و فرهنگساز قزوین، سهم و جایگاه شایسته‌ای را در تحولات تاریخی در سپهر فرهنگی ایران اسلامی داشته و به مدد خداوند سبحان و برخورداری از فرهیختگان و عالمان، می تواند همچنان منشأ حرکت و تحول در این عرصه باشد. با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی از خدای متعال توفیق روزافزون اهالی فرهنگ استان را در جهت توسعه و تعالی و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خواستاریم.

عبدالکریم عابدینی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

هدایت الله جمالی پور

استاندار قزوین

محمد حسین اسماعیلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha