جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: آینده ای که خداوند ترسیم کرده پیروزی حق و نابودی باطل است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در همایش ملی آینده نگاری تمدن نوین اسلامی که توسط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: واژه‌های زیبا و جذابی مانند تمدن، وحدت و آزادی نیازمند بومی سازی هستند و وقتی صحبت از تمدن می‌کنیم باید به مخاطب و مردم مفهوم و منظور مشخص را برسانیم.

وی با بیان اینکه در خصوص وحدت نیز باید منظور خود را به درستی مشخص کنیم، تصریح کرد: معتقدیم انقلاب اسلامی با وحدت به پیروزی رسید، دولت اسلامی پا گرفت و جامعه اسلامی باید ساخته شود تا به تمدن اسلامی دست یابیم و جهان را به آن دعوت کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما با وحدت به پیروزی رسیدیم اما تا وحدت را با فرهنگ خودمان سازگار و بومی سازی نکنیم، نمی‌توانیم برای آن احترام قائل شویم و شاهد اثرات مطلوب‌تر پس از آن باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در خصوص آزادی نیز اگر یک نفر بخواهد به گونه‌ای آزاد باشد که به منافع همگان تجاوز کند، کار غلط و اشتباهی است و باید برای آزادی تعریف مشخصی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب وقتی صحبت از تمدن غرب شد، تعبیر تمدن وحشی را برای آن به کار بردند و وقتی امروز مصادیق آن را مرور می‌کنیم به خوبی این موضوع مشاهده می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در نگاه قرآنی چند نوع تقابل داریم و ما نمی‌توانیم بدون توجه به این تقابل‌ها و تعیین جایگاه نظام در این تقابل‌ها در راستای تمدن نوین اسلامی گام برداریم.

وی با بیان نمونه‌هایی از تقابل‌های مطرح شده در قرآن، افزود: خدای متعال تقابل بین نور و ظلمت را مطرح کرده است که زیربنا و زیرساخت تمدن اسلامی هستند. در قرآن آمده خدا نور آسمان و زمین است و با نورش هر کسی را که بخواهد و شایستگی داشته باشد هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خداوند فرموده هر کسی که خدا او را نورانی نکند و در وجودش نور قرار ندهد، هیچ بهره‌ای از نور نبرده و نخواهد برد و این کلام و آیه محکم ما را وادار می‌کند که تأمل و تدبر کنیم تا خودمان را با این نقشه الهی و ملکوتی هماهنگ کنیم و در مقابل جبهه ظلمت قرار بگیریم.

وی ادامه داد: اصل و مبنای دیگر شکل‌گیری تمدن اسلامی، ولایت خداوند است که خدا ولی کسانی که به او ایمان آورده‌اند است و خداست که انسانها را از ظلمات به نور هدایت و راهبری می‌کند و در مقابل کافران طاغوت را اولیاء خود برگزیدند و از نور به سمت تاریکی هدایت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: تقابل سوم، تقابل بین حق و باطل است و سنت الهی و ریل گذاری و آینده‌ای که خدا ترسیم کرده این است که حق را سر جای خود مستحکم کند و به پیروزی برساند تا اینکه حق محقق شود و کفر، شرک و نفاق از میان بروند.

امام جمعه قزوین افزود: درباره حق خدا بسیار صحبت کرده است و فرموده حق آمد و باطل نابود شد و هر گاه حق جای خودش را پیدا کرد، باطل از میان می‌رود و ایمان داشته باشیم که اراده خدا در تحقق حق بسیار جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: تقابل چهارم این است که ما بین اراده الهی و اراده شیطانی تقابل می‌بینیم و این تقابل را قرآن ترسیم کرده و ما را از آن آگاه کرده است و از ما می‌خواهد جایگاه خودمان را مشخص کنیم.

وی عنوان کرد: خدا فرموده ما اراده کرده‌ایم که مستضعفان جهان آینده‌سازان جهان شوند اما دشمنان خدا نیز اراده کرده‌اند که نور الهی را خاموش کنند اما وقتی اراده مؤمنان با اراده خدا یکی شود، اراده‌های الهی به نتیجه می‌رسد و انقلاب اسلامی همین حقیقت بود.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha