شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ ویدیو کنفرانس مسئولین ستاد بحران استانها ونمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه

حوزه/ وبینار ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه قم از سوی این ستاد و با حضور رئیس این ستاد، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و همچنین مدیران حوزه های علمیه استان ها و جهادگران فعال برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در وبینار ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: برگزاری این نشست لبیکی است به بیانات مقام معظم رهبری که چند روز پیش فرمودند نیروهای جهادی در موج سوم کرونا وارد میدان شوند و در امر مقابله با این بیماری کمک رسانی کنند.

وی افزود: ۲۰ هزار نفر نیروی جهادی تاکنون در این عرصه فعالیت داشته اند؛ در طول ۹ ماه گذشته نیروهای مستقر در آرامستان ها هم کار جهادی خود را ادامه داده و آنرا تعطیل نکرده اند.

رئیس ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت:  در هفته گذشته در جلسه ای مدیریت حوزه های علمیه بر حضور طلاب در عرصه جهاد و کمک رسانی به بیماران کرونایی تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد حوزوی بحران از ۴ سال پیش تشکیل شده است؛ این ستاد در قم به دلیل تنوع خدمات طلاب در جریان کرونا کمیته های ۱۱ گانه ای را شکل داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در ادامه این وبینار ضمن آرزوی قبولی زحمات جهادگران گفت: لازم است در موج جدید کرونا لبیک جانانه ای به فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی افزود: روحانیت همیشه در زمینه جهاد، علم، اخلاق و معنویت جلودار بوده است و در این روزها هم ان شاءالله جلودار باشد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خطاب به مدیران حوزه های علمیه استان ها گفت: با جهادگران جلسات هماهنگی را به طور مستمر داشته باشید، چرا که آنان در خط مقدم هستند و  نسبت به مسائل آگاه ترند.

مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ها سپس گفت: حضور در بیمارستان ملازم با شرایطی همچون دریافت لباس بهداشتی شخصی، گان، دستکش و غیره است.

حجت الاسلام حسنعلی خویینی افزود: گروهی نیز در فضای مجازی با مدیریت حجت الاسلام باقریان تشکیل شده است که نیروهای جهادی در کل کشور می توانند اطلاعات فعالیت های خود را در آن به اشتراک بگذارند.

مسئول امور پیگیری استان ها در کمیته اعزام به بیمارستان ها در ادامه این وبینار گفت: متأسفانه برخی از مسئولین استان ها در مورد کار جهادی در بستر بیمارستان ها توجیه نیستند و با وظایف طلاب در این ایام و این مکان ها آشنایی کامل را ندارند.

حجت الاسلام باقریان خاطرنشان کرد: از مسئولین محترم حوزه های استان ها درخواست داریم تصاویر و گزارش گروه های جهادی استان خود را برای ما به شماره ۰۹۱۰۷۵۵۲۵۲۳ در شبکه اجتماعی ایتا بفرستید تا در ترویج فرهنگ جهاد بتوانیم بهتر عمل کنیم.

حجت الاسلام فروغی، از طلاب جهادگر فعال در قم گفت: باید خدمت طلابی که می خواهند وارد عرصه فعالیت جهادی در بیمارستان ها شوند عرض کنم که برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید با ارتباط گیری صمیمانه با مبتلایان به این بیماری به آنها بگوییم که سعی کنند پس از مرخص شدن از بیمارستان همچنان در خانه بمانند  با دیگران ارتباط برقرار نکنند.

وی افزود: این روزها فرصت مغتنمی برای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ایجاد ارتباط بین افراد آسیب دیده از کرونا و امام زمان سلام الله علیه است.

حجت الاسلام قوامی سپس به ایراد سخن پرداخت و ضمن ارائه چند پیشنهاد به مسئولین حوزه های علمیه استان ها گفت: تهیه بانک اطلاعاتی مربوط به فعالیت های جهادی حوزه های استان ها یکی از کارهای ضروری است که باید از سوی مدیران آنها پیگیری شود.

مدیر گروه برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: ارتباط گیری با گروه های جهادی استان ها از طرف مسئولین حوزه های آنها، برگزاری مراسم تکریم جهادگران در استان ها یکی دیگر از کارهای مهم به شمار می رود و از این طریق می توان به طلاب جهادگر انگیزه بیشتری برای ادامه این مسیر مقدس داده شود.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مدارس علمیه شهرستان ها به نحوی تبدیل به محل هایی برای کمک رسانی در هنگام بلایای طبیعی و حوادث همه گیر بعدی شوند.

حجت الاسلام نادری در ادامه گفت: بنده بحمدالله توفیق کسب تجربیات زیادی در زمینه حضور در بیمارستان و همراهی با بیماران در این روزها داشته ام؛ در این روزها سعی داریم با ایده های تبلیغی مختلفی در کنار بیماران و پرسنل درمان بیمارستان حضور یابیم.

مسئول تیم طلاب جهادی بیمارستان امیرالمؤمنین علیه السلام قم خاطرنشان کرد: مستند «عموآجیلی» که در مورد حقیر ساخته شده یکی از ایده های گروه ما را به تصویر کشیده است؛ این مستند را طلاب می توانند با همین عنوان از اینترنت دریافت کنند.

حجت الاسلام جلیلی، مسئول کمیته شرعی و تجهیز اموات ستاد حوزوی بحران سپس گفت: در بحث تجهیز اموات اعم از کرونایی و غیرکرونایی آسیب های مختلفی را در موضوع بدعت ها و خرافات در آرامستان ها و غسالخانه ها شناسایی کرده ایم که اینها به یاری خدا بعداز فروکش کردن موج شیوع کرونا به طور تخصصی بررسی خواهند شد.

شایان ذکر است: در این وبینار مسئولین حوزه های علمیه اکثر قریب به اتفاق استان های کشور ضمن ارائه گزارش عملکرد طلاب استان مربوطه به ذکر انتقادات، ایده ها و پیشنهادات خود به جهت ایفای نقش هرچه بهتر حوزه های علمیه در عرصه جهاد و خدمت رسانی به مردم پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha